جانمایی سه هزار واحد مسکونی برای آتش نشانان پایتخت/از تجهیزات به‌روز در هفته های آینده رونمایی خواهد شد

همزمان با هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص حسابرسی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ارائه شد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مواردی که در خصوص گزارشات حسابرسی مطرح کردیم براساس نگاه حزبی و سیاسی نبود، اظهار کرد: ما تنها اعلام کردیم که گزارش حسابرسی در سال های ۹۶ تا ۹۹ در شورا ارائه نشده است. این موارد سوالات مشخصی است و اینکه یک سری از رسانه ها فیلم سینمایی از این موضوع بسازند و به مردم بگویند، اقدام درستی نیست.

وی افزود: متأسفانه ذات این جریان به دروغ وصل است. شما پاسخ سوالات ما را بدهید و به مردم پاسخگو باشید که چرا گزارش ارائه نداده اید. قطعا هیچ پاسخی ندارید. مردم حق داشتند که بدانند شرکت ها و سازمان های شهرداری در طول چهار سال دوره قبل چه عملکردی داشته اند.

آخوندی تأکید کرد: قطعا ما تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام گزارشات حسابرسی را تکمیل خواهیم کرد و این گزارشات در صحن شورا ارائه خواهد شد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اقداماتی برای بهبود وضعیت حقوق آتش نشانان انجام شده است، اظهار کرد: این موضوع از سالهای گذشته وجود داشته و در دوره مدیریت شهری جدید برای بهبود شرایط سعی شده اما هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

وی همچنین تصریح کرد: نسبت به مسکن آتش نشانان باید پیگیری های لازم انجام شود که اقدامات شهرداری برای مسکن این افراد قابل تقدیر است.

جانمایی سه هزار واحد مسکونی برای آتش نشانان

قدرت‌اله محمدی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در واکنش به گزارش حسابرسی ارائه شده مرتبط با این سازمان با بیان اینکه در خصوص اسناد مالکیت و ایستگاه ها وارد عمل شده ایم، گفت: مستندسازی در این زمینه آغاز شده و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در ساخت ایستگاه ها و تأمین تجهیزات هزینه می کنیم، یادآور شد: ما سازمان را در سطح کشور و خاورمیانه می بینیم و ناچاریم به روز باشیم. تجهیزات به روز در هفته های آینده رونمایی خواهد شد. مبالغ در این بخش در حال وصول و دریافت است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه تمام تجهیزات در حال ثبت است، اظهار کرد: با توجه به جان فشانی و ایثارگری  آتش نشانان جا دارد که شورا و شهرداری وارد عمل شده و معیشت این افراد را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه جانمایی سه هزار واحد مسکونی برای آتش نشانان انجام شده است، خاطرنشان کرد: ثبت نام مسکن افراد نیز در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد. ۸۰ درصد از آتش نشانان خارج از شهر تهران مستأجر هستند و ما این موضوع را پیگیری می کنیم.

محمدی تأکید کرد: نگران گزارشات حسابرسی سازمان آتش نشانی نباشید؛ در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شاهد هیچ گونه اتفاقی همچون گذشته در گزارشات حسابرسی آتش نشانی نخواهیم بود.

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حضور مدیرعامل سازمان در بین آتش نشانان کمک می کند فضایی حاکم شود که دغدغه برای حل مشکلات آنها وجود دارد، گفت: آتش نشانی پیشانی عملیاتی شهرداری است که تلاش های این سازمان جای تقدیر دارد.

وی تأکید کرد: روند نصب بنر در ساختمان های ناایمن اتفاق خوبی است و انتظار داریم این روند ادامه پیدا کند و روال به کندی پیش نرود.

انتهای پیام/

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 24557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =