لزوم بروزرسانی بانک اطلاعاتی HSE در شهر تهران

جلسه ارزیابی وضعیت HSE شهر تهران با هدف شناسایی مخاطرات در بخش‌های سلامت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران و برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات اصلاحی لازم برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری رئیس سازمان با اشاره به ضرورت بروزرسانی بانک‌ اطلاعاتی موجود در زمینه حوادث مختلف در سطح شهر تهران، افزود: تهران موجودی زنده است و بانک اطلاعاتی ما در زمینه حوادث احتمالی مختلف در این شهر باید بروزرسانی شود و این کاری نیست که با یکبار پیمایش انجام شده و به پایان برسد.

وی یادآور شد: موضوع ساده است، باید اجزای تشکیل‌دهنده شهر را تفکیک کنیم، تقسیم‌بندی لازم را انجام داده و ارزیابی درباره مخاطرات این اجزا را شروع کنیم.

 نصیری بر ضرورت تقسیم کار بین واحدهای تخصصی، مشخص کردن چک‌لیست‌ها، برگزاری منظم جلسات کمیته تخصصی و تدوین دستورالعمل‌های لازم متناسب با ماهیت و شکل مراسم‌ مختلف در طول سال و پیوست رسانه‌ای مناسب هر مراسم تاکید کرد .

 وی همچنین  بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت نیروهای دوام در محلات و برگزاری جلسات مشترک با مسئولان خانه‌های دوام و ایمنی و نیز راه‌اندازی نرم‌افزار مناسب HSE برای ارزیابی تاکید و یادآور شد: ما دبیرخانه HSE  هستیم و وظیفه اصلی‌مان در این بخش نظارت، سیاستگذاری و ارزیابی است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه خواستار تعامل با سامانه 137 و استفاده از آمار این سامانه برای گزارش موارد ناایمن در شهر تهران شد.

در ادامه این جلسه گزارشی در خصوص تهیه شناسنامه فنی و ایمنی ساختمان‌های شهر تهران و تجربیات به دست آماده در اجرای این طرح و گزارش‌های دیگری در خصوص بررسی موضوعات HSE در شهر تهران ارائه شد و حاضران نظرات خود را در خصوص این موضوع ارائه دادند.

انتهای پیام 

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
کد خبر: 24699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =