۵ رام قطار مترو درحال اورهال هستند/تصمیم‌گیری برای قطارهای DC؛ به زودی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از اتمام اورهال سه رام قطار ۹ واگنه در خط پنج مترو خبر داد و افزود: پنج دستگاه قطار در خطوط درون شهری مترو نیز درحال اورهال هستند.

مهدی شایسته اصل در گفت‌وگو با شهر، درباره وضعیت اورهال (تعمیرات اساسی) قطارهای مترو تهران، بیان کرد: پنج رام قطار در خطوط درون شهری مترو، درحال اورهال هستند. پیش بینی می‌شود که اورهال قطارها به ۳۰ رام قطار برسد. البته نیاز مترو تهران بیش از این تعداد است. شرکت واگن سازی تهران اعلام آمادگی کرده تا ظرفیت کارخانه (ساخت واگن) خود را دراختیار شرکت بهره برداری مترو تهران قرار دهد تا بتوان برای اورهال و تعمیرات از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، تأمین منابع مالی را مشکل اصلی اورهال قطارها، اعلام کرد و افزود: برای اورهال بعضی از قطارها نیاز به یک‌سری قطعات داریم؛ تا زمانی‌که این قطعات خریداری نشوند، امکان اورهال‌ قطارهای مذکور متصور نیست. در مورد بعضی از قطارها نظیر قطارهای DC (قدیمی‌ترین قطارها در خطوط یک و ۲) هم پایه تکنولوژی تغییر کرده و برخی از این قطعات دیگر تولید نمی‌شوند.  راه حل این مشکل، ارتقاء قطارها یا از رده خارج کردن‌شان است. این موارد باید در سطح کلان و مدیریت شهری تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه موارد مذکور توسط تیم متخصص و عملیاتی شرکت بهره برداری برای شهردار تهران و معاون حمل و نقل ارسال شده است، گفت: درحال رایزنی هستیم تا هرچه سریع‌تر به یک جمع بندی برسیم و تصمیم عاجلی درباره قطارهای DC اتخاذ شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه اعلام کرد: لوکوموتیو و واگن‌های سه رام قطار ۹ واگنه در خط پنج مترو تهران اورهال شده و به چرخه فعالیت برگشته‌اند. فرآیند اورهال و بازگشت تعدادی از قطارها به ناوگان آغاز شده است و درحال حاضر شاهد بازگشت تعدادی از قطارها به چرخه بهره برداری هستیم. اما چون اورهال معوقه زیاد است، هرکدام از این قطارها که وارد ناوگان می‌شوند، باید به سرعت قطار فرسوده دیگری از مدار خارج شود یا به تعریفی دیگر باید جابجایی سریع صورت گیرد تا باتوجه به بازگشایی مراکز آموزشی در ماه مهر، آمادگی لازم برای سرویس رسانی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
کد خبر: 24723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =