پرداخت ۹۹۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی از سوی سازمان مدیریت پسماند

گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، سازمان بهشت زهرا(س) و شرکت ارتباط مشترک شهر تهران در هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی شد و با حداکثر آراء موافق مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد مهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موضوع قیمت تمام شده پسماند در سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی و پیاده سازی شده است، اظهار کرد: اصل موضوع در خصوص گزارش حسابرسی سازمان به بحث مالیات برمی گردد که ما اعتراضی در این زمینه در شورای عالی مالیاتی داشته ایم.

وی ادامه داد: ۹۹۰ میلیارد تومان بدهی تا کنون پرداخت شده و تنها ۵۰ میلیارد تومان باقی مانده است. همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان نیز قابل بخشش بوده و با توجه به این موضوع، این رقم را پرداخت نخواهیم کرد.

عزیزی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که بخشی از عدد را به حساب شهرداری بازگردانیم، یادآور شد: دستور بازگشت هفت میلیارد تومان را اخذ کرده ایم و برای ۲۵۰ میلیارد تومان نیز در حال اقدام برای بازگشت آن هستیم. تمام تلاش ما این است که عددی را که پرداخت شده، بازگردانیم.

وی در خصوص پروژه هاضم خاطرنشان کرد: دستور معاونت خدمات شهری شهرداری این بوده که طرح را اجرایی کنیم. ما در این زمینه دو دعوای حقوقی داشتیم که یک دعوا با طرف اول صورت گرفت و به صورت توافقی از طرف اول جدا شدیم و در دعوای دوم، در سازمان سرمایه گذاری، طرح فروخته شده و خریدار به تعهدات عمل نکرده بود که در دعوای کیفری، مشکل برطرف شده و در دعوای حقوقی نیز به دنبال این هستیم که مشکل برطرف شود تا طرح به سرعت راه اندازی شود.

عزیزی با اشاره به دریافت وجه از بیمارستان ها خاطرنشان کرد: شهرداری در گذشته در رابطه با پسماند عادی قبض صادر می کرد و سازمان مدیریت پسماند نیز به صورت جداگانه برای پسماند عفونی و عادی قبوض را صادر می کرد. در حال حاضر در اماکن پزشکی، تنها مبلغ پسماند عفونی دریافت و قبوض شهرداری برای پسماند عادی صادر می شود. برای تعدادی از حساب ها در این زمینه، در حال تلاش برای رفع مشکلات هستیم.

وی درخصوص واریز وجوه پسماند ساختمانی یادآور شد: در این زمینه، مساله به شهرداری مرکز برمی گردد؛ مبلغ بهای این خدمات به حساب ما واریز نمی شود که اگر به حساب سازمان باشد، می توانیم ضرر و زیان ها را جبران کنیم.

گفتنی است در ادامه این جلسه گزارش حسابرسی سازمان بهشت زهرا(س) نیز مورد بررسی قرار گرفت و با ۱۷ رأی موافق تصویب شد. همچنین  گزارش حسابرسی شرکت ارتباط مشترک شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و با حداکثر آراء موافق تصویب شد.
محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش حسابرسی شرکت ارتباط مشترک شهر، گفت: هیچگونه گزارش حسابرسی از این شرکت از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ ارائه نشده بود.

انتهای پیام/

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 24727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =