جمع‌آوری خشکاله توسط غرف بازیافت و خودروهای ملودی در منطقه ۱۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: طرح جمع آوری خشکاله در ۳۲ غرفه بازیافت و توسط خودروهای ملودی منطقه در ۴ ماه نخست سال انجام شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی استرابی با اشاره به اینکه طرح جمع آوری خشکاله یا همان پسماند تر خشک شده توسط شهروندان شامل پوست میوه، سبزیجات و غیره به منظور خوراک دام در ۳۲ غرفه بازیافت و  توسط خودروهای ملودی منطقه همچون سال گذشته در ۴ ماه نخست سال انجام شد، افزود: در این طرح به ازای هر کیلو خشکاله وجه نقد مصوب شده به شهروندان داده می شود.
او در ادامه به تشریح سایر اقدامات اداره مدیریت پسماند در این مدت پرداخت و گفت: اجرای طرح نهضت جمع آوری پسماند از طریق سامانه ۱۳۷ با انجام تبلیغات محیطی، برگزاری کلاس آموزشی با هدف ارتقای دانش کارشناسان آمار و اطلاع رسانی با حضور مدرس سازمان مدیریت پسماند، اجرای طرح تولید کود کمپوست از پسماندهای تر تفکیک شده میادین میوه و تره بار، جلوگیری از فعالیت عوامل غیرمجاز تفکیک و جمع آوری پسماند خشک اعم از کولی، کتفی، چرخی و ... از جمله این اقدامات است.
استرابی افزود: برپایی دوره های حضوری و مجازی ویژه اقشار مختلف شهروندان با محوریت آشنایی آنان با پسماند خشک، تر، نحوه تفکیک پسماند خشک، غرفه بازیافت و خودروی ملودی، آموزش چهره به چهره اصناف، مراکز تجاری و آموزشی، روزهای بدون پسماند و جمع آوری شیشه های ساختمان و لاستیک های فرسوده، از سایر فعالیت اداره مدیریت پسماند است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: به همین منظور در این ۴ ماه نخست سال ۶۲۴۰ واحد مسکونی، ۱۵۱۲ واحد تجاری، ۱۱۸ واحد آموزشی (مهدکودک و مدارس) و ۴۵ واحد مذهبی آموزش دیدند و نیز ۵۶۵ عدد مخزن مخصوص پسماند خشک میان مبادی تولیدکننده پسماند و شهروندان توزیع شد.

اتمام پیام

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 24731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =