به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، نشست مشترک سازمان املاک و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران با حضور مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد کشور، مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک تهران، روسای ادارات سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و روسای ادارات ثبتی استان تهران درسازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.
محمد نادر محمد زاده؛ مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در نخستین نشست مشترک روسای ادارات ثبت اسناد و املاک استان تهران و روسای ادارات املاک شهرداری تهران کلیدی ترین نکته و موضوع در تفاهم نامه شهرداری تهران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را تسهیل و تسریع در امور شهروندان و حفاظت از داراییهای شهر تهران عنوان کرد.
او اخذ مفاصا حساب در دفاتر اسناد رسمی، ارتباط دو سویه و الکترونیک در صدور پروانه و تفکیک آپارتمان ها و اجرائی شدن ماده ۹ قانون حد نگار، شفاف سازی و جلوگیری از امر زمین خواری را از دستاوردهای این تفاهم نامه دانست.
محمد زاده از ارتباط الکترونیکی دو سویه بین مجموعه شهرداری تهران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد و گفت: فرآیندهای لازم و قانونی برای این ارتباط آماده شده است و در حال ایجاد سامانه های کاربردی با تایید دو سازمان هستیم.
صادق سعادتیان، معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نیز با اشاره به بهره برداری از سامانه استعلام الکترونیک وکالت نامه و سند با شهرداری تهران به تسریع تکمیل و زیر سامانه ها پرداخت و از مدیران مجموعه ثبت خواستار شد؛ تا با دقت و سرعت هرچه بیشتر تمامی زیر سامانه ها را به بهره برداری برسانند.
عبدالحسین رامشی مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران با اشاره به اهمیت اجرایی شدن تفاهم نامه و تاکید رئیس سازمان ثبت از آمادگی همکاری و تعامل هر چه بیشتر واحدهای ثبتی با شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی سامانه و زیر سیستم های اقدامات با سرعت بیشتری اجرایی می شود.
در این جلسه ضمن قرائت متن تقاهم نامه و بررسی بند های تفاهم نامه روسای ادارات املاک و روسای ادارات ثبتی استان تهران به بیان مشکلات و ارائه راهکارها پرداختند.
نظر شما