بهره‌برداری از مجموعه ورزشی مرودشت؛پاییز امسال/ ایستگاه مترو بهارشیراز در سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود

شهردار منطقه ۷ گفت: ایستگاه بهار شیراز که در قسمت های میانی این خط قرار دارد سال آینده در اولویت افتتاح قرار می گیرد؛ پروژه ای که در چند سال گذشته متوقف شده بود و در این دوره از مدیریت شهری فعال شده است.

نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۷ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر،درباره آخرین وضعیت پروژه های این منطقه اظهار کرد: در موضوع حمل و نقل عمومی با اولویت مترو، بازدیدی از خط ۶ انجام و مقرر شد که ایستگاه بهار شیراز که در قسمت های میانی این خط قرار دارد برای ۱۴۰۲ در اولویت افتتاح قرار گیرد؛ پروژه ای که در چند سال گذشته متوقف بود و در این دوره از مدیریت شهری فعال شد؛ همچنین در بحث ارتقای سرانه فرهنگی و ورزشی، تکمیل مجموعه مرودشت را بعد از مرتفع شدن مشکلات حقوقی و قراردادی آن دنبال می کنیم. در حال حاضر پیمانکار مشغول کار است و این مجموعه برای آذرماه امسال آماده افتتاح خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره کمبود سرانه ورزشی در محله ارامنه که توسط یکی از اعضای شورا مطرح شد، توضیح داد: در نزدیکی محله ارامنه یک ورزشگاه داریم. شاید برخی مجموعه ها در خود محله مورد نیاز، واقع نشده اما می تواند برای کل منطقه مورد استفاده قرار گیرد و صرفا برای محله ای که در آن ساخته شده، استفاده نمی شود.

آبادیان در ادامه درخصوص پروژه مساجد منطقه عنوان کرد: در این باره توانستیم اعتبار مناسب را اخذ کرده و پروژه ها را به خود هیات امنا واگذار کردیم. پروژه مسجد حسینی در حال اجرا است و هیات امنای مسجد شریفیه نیز انتخاب پیمانکار ذیصلاح را انجام داده اند و در حال اتخاذ تدابیر هستند تا اجرای پروژه در مسجد شریفیه فراهم می شود. امیدواریم اوایل شهریور اعتبار این مسجد پرداخت و عملیات اجرایی آن آغاز شود؛ پیش بینی ما این است که شرایط برگزاری نماز در این دو مسجد تا پایان سال فراهم شود.

شهردار منطقه ۷ درخصوص آخرین وضعیت پروژه باغ صبا یادآور شد: این پروژه به صورت قراردادی فی مابین شرکت توسعه فضای فرهنگی و یک سرمایه گذار بوده و منطقه در این موضوع زمین را تامین کرده و در بخش صدور پروانه مسئول خواهد بود؛ با توجه به اینکه این پروژه مشکل حقوقی پیدا کرده، پس از پیگیری ها توسط شرکت توسعه فضای فرهنگی و سرمایه گذار، رفع اختلافات در مرحله نهایی است و بعد از آن عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد. امیدواریم امسال قفل این پروژه پس از چند سال وقفه باز شود و منطقه نیز آمادگی هر نوع همکاری در این پروژه را خواهد داشت.

وی درباره تقاطع میدان سبلان و صیاد با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح در این نقطه که پیش از این مطرح بود، اجرا نخواهد شد، خاطرنشان کرد: با سازمان مشاور شهرداری تهران تفاهم نامه ای برای مطالعات این موضوع امضا کردیم و پس از انجام مطالعات دو سناریو به ما اعلام و مقرر شد این پروژه در ردیف پروژه‌های عمرانی شهر تهران برای سال ۱۴۰۱ قرار گیرد تا با اصلاح هندسی و عریض کردن بخشی از تقاطع موجود و ایجاد چند رمپ ورودی که در تقاطع اتفاق خواهد افتاد، گره ترافیکی تقاطع سبلان بهبود قابل توجهی یابد. این پروژه در مرحله اعلام به سازمان حمل و نقل و ترافیک است و بعد از تصویب، پیاده سازی و اجرای آن آغاز خواهد شد.

آبادیان در پایان درخصوص حل مشکل ترافیک میدان سپاه بیان کرد: پیشنهاد اولیه در این محدوده، ایجاد یک زیرگذر برای دسترسی خواجه نصیر به صیاد شمال است و سفارش آن به سازمان مشاور شهرداری تهران ارائه شده و در مرحله مطالعه است که نتیجه امکان سنجی در سال ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد؛ تاییدیه مطالعه پروژه از سازمان حمل و نقل دریافت و به سازمان مشاور برای تهیه نقشه ارائه شده است. 

انتهای پیام/

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 24825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =