تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه ۹ پس از ۱۰ سال

شهردار منطقه ۹ از تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی خیابان دانشگاه هوایی جنوبی پس از یک دهه خبر داد.

 به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سید محمد رحیم مرتضوی گفت: سیلاب اخیر نشان داد که در هر فصلی از سال می بایست برای مقابله با این پدیده قابل بازگشت و آثار مخرب آن و افزایش تاب آوری شهری برای مقابله با آن آماده بود.
او ضرورت توسعه و تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی در پایتخت را از اولویت های اجرایی مدیریت شهری دانست و افزود: شهرداری تهران در این خصوص اقدامات مناسبی انجام داده است که به عنوان نمونه می توان به تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی خیابان دانشگاه هوایی جنوبی در منطقه ۹ پس از ۱۰ سال اشاره کرد.  
شهردار منطقه ۹ توضیح داد: این خیابان یکی از معابر اصلی شمالی و جنوبی به طول تقریبی یک کیلومتر است که عملاً دسترسی منطقه ۹ را به منطقه ۱۸ میسر می کند که توسعه شبکه جمع آوری آب های سطحی آن در سال ۱۳۹۱ آغاز شد.
او اضافه کرد: متاسفانه به علت مشکلات عدیده از مرحله پدیدآوری تا انتخاب مشاور ذی صلاح، تکمیل پروژه تا سال ۱۴۰۱ متوقف بوده است.
مرتضوی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه پس از اخذ مصوبات لازم و انتخاب پیمانکار مجری در مرداد ماه سال جاری شبکه جمع آوری آب های سطحی خیابان دانشگاه هوایی با اجرای عملیات لوله گذاری به قطر ۱۰۰۰ میلی متر و به طول یک کیلومتر تکمیل و آماده بهره برداری شد.


آغاز توسعه شبکه جمع آوری آب های سطحی در محله دستغیب


شهردار منطقه ۹ به توسعه شبکه جمع آوری آب های سطحی محله دستغیب اشاره کرد و گفت: توسعه شبکه جمع آوری آب های سطحی خیابان دستغیب غربی به طول ۴۰۰ متر از ابتدای مرداد ماه آغاز شده که امید است تا پایان سال جاری به مرحله بهره برداری برسد.
 مرتضوی افزود: در همین راستا و با توجه به تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی خیابان دستغیب شرقی، پروژه جمع آوری انهار قدیمی خیابان مذکور نیز آغاز شد.
 

انتهای پیام

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 24832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =