ضرورت ورود وزارت نیرو برای حل مشکل آب/ اکوپارک فرحزاد تا اواخر سال جاری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرحی ۳۵ هکتاری برای احیای فرحزاد توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهری تهیه و با همکاری مناطق ۵ و ۲ شهرداری تهران و سایر سازمان‌های مرتبط در دستور کار قرار گرفت که با وعده رئیس این سازمان قرار است که اکوپارک طراحی شده تا اواخر اسفند ماه سال جاری تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار شهر، پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران به صورت میدانی از دره فرحزاد و گرمخانه بانوان بازدید و عملکرد شهرداری در این حوزه را مورد ارزیابی قرارداد.
وی در حاشیه این بازدید گفت: دره فرحزاد با داشتن انبوه درختان کهن سال در کنار رودخانه فرحزاد محیطی ارزشمند در بافت سبز شهر تهران به شمار می آید که با شکل گیری فضای بی دفاع شهری در طول سالیان این محل تبدیل به محیطی مطلوب برای حضور بزهکاران و معتادین متجاهر و آسیب های اجتماعی ناشی از آن شده بود.
نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای احیای این بافت در دوره چهارم شورای شهر تهران اظهار داشت: با توجه به تجربه به دست آمده و ضرورت مناسب سازی این محدوده برای حضور شهروندان از همان ابتدای دوره ششم شورای شهر تهران موضوع دره فرحزاد، شناسایی آسیب ها و مشکلات و اجرای طرح های اثرگذار محیطی با هدف تبدیل این منطقه به قطب گردشگری شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و تا امروز شاهد فعالیت هایی در این زمینه توسط شهرداری تهران بوده ایم.
سروری تصریح کرد: بر همین مبنا طرحی ۳۵ هکتاری برای احیای فرحزاد توسط سازمان بوستان ها و فضای سبز شهری تهیه و با همکاری مناطق ۵ و ۲ شهرداری تهران و سایر سازمان های مرتبط در دستور کار قرار گرفت که با وعده رئیس این سازمان قرار است که اکوپارک طراحی شده تا اواخر اسفند ماه سالجاری تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
نایب رئیس شورای شهر تهران با اعلام اینکه گذر امنیت در دل فرحزاد ایجاد می شود، اظهار داشت: حضور مقتدرانه نیروی انتظامی در این محدوده دره فرحزاد را تبدیل به محیطی ناامن برای بزهکاران و سودجویان کرده است، ضمن اینکه جمع آوری بیش از ۶۵۰ معتاد توسط قرارگاه اجتماعی از این محدوده و تحویل آنها به مراکز بازپروری و عملیات ایمن سازی محیطی با دقت و سرعت در حال پیگیری است. این اقدام با تاکید بر برخورد اجتماعی با معتادین و برخورد قاطعانه با بزهکاران در حال انجام است.
سروری تاکید کرد: تلاش های نیروی انتظامی و قوه قضائیه در ناایمن سازی محیط فرحزاد برای حضور بزهکاران و معتادین متجاهر قابل تقدیر است؛ تجربه نشان داده است که اگر این حضور مستمر نباشد، طرح های اجرا شده با شکست مواجه می شود، از این روی از پلیس و قوه قضائیه می خواهیم تا این حضور مستمر باشد تا با اجرای طرح احیای بافت گردشگری فرحزاد بتوانیم شاهد اقدامات مثمر ثمر برای شهروندان باشیم. 
وی با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر احکام قضائی (از جمله ماده ۱۰۰) اجرایی شود، افزود: یکی از نکاتی که در این محدوده دارای اهمیت است، مبحث ترکیب فاضلاب با آب رودخانه است که سلامت شهروندان و گردشگران را با چالش جدی مواجه می کند که ضرورت دارد وزارت نیرو هرچه سریعتر نسبت به این مبحث ورود کرده و اهتمام لازم را برای حل آن داشته باشد.
نایب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: موضوع احیای بافت ارزشمند سبز فرحزاد برای اعضای شورای شهر تهران از اهمیت خاصی برخوردار است، از این روی به صورت متناوب در این محدوده حضور پیدا کرده تا به صورت میدانی عملکرد شهرداری را در احیای این بافت مورد نظارت و ارزیابی قرار داده و گزارش خود را به شورای شهر تهران ارائه دهند.
انتهای پیام/
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
کد خبر: 24856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =