ادامه رشد صنعت معاینه فنی کشور نیازمند تحول فرآیندها و ارتقاء زیرساخت‌ها است

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران، گفت: ادامه رشد کمی و کیفی صنعت معاینه فنی در کشور نیازمند تحول فرآیندها و ارتقا زیرساخت‌ها است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران روز گذشته (۲۲ مرداد ۱۴۰۱) اولین اتاق فکر مرتبط با موضوع  «ارتقا نقش معاینه فنی خودرو در امر صیانت از سلامت شهروندان» با حضور جمعی از فرهیختگان حمل ونقل و ترافیک، برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید رضا مفیدی درباره اهداف این نشست و استفاده از نقطه نظرات پیشکسوتان توضیح داد: صنعت معاینه فنی در کشور ایران دارای سبقه بیش از ۲۰ سال بوده که خوشبختانه با تلاش، پیگیری کلیه دستگاه های ذیربط و مشارکت شهروندان توانسته مسئولیت و سهم خود را در پایش آلایندگی ناشی از وسایل نقلیه براساس ضوابط سازمان حفاظت محیط زیست و کنترل ایمنی خودروها به خوبی ایفا کند. در چند سال اخیر صنعت معاینه فنی در کشور از لحاظ کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته و  بدیهی است ادامه این روند نیازمند تحول فرآیندها و ارتقا زیرساختها است.
 

وی در ادامه افزود: این نشست با هدف ارتقا و افزایش اثربخشی معاینه فنی خودروها در کاهش آلودگی هوا، تصادفات،  افزایش ایمنی تردد و ساماندهی ترافیک در کلانشهرها به‌ویژه تهران برگزار شده و بی شک استفاده از نظرات فرهیختگان در این حوزه می تواند این ستاد را در انجام رسالت خدمت رسانی، هم افزایی و مشارکت با سایر دستگاه های ذیربط و مهمتر از همه جلب بیشتر رضایت شهروندان یاری رساند.

در این نشست مباحث مرتبط با نقش آفرینی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ارتقا معاینه فنی در کشور، آموزش و آگاه بخشی عمومی در رابطه با نگهداشت خودرو و کنترل ایمنی خودرو با مراجعه به مراکز معاینه فنی، مطالعات و بروز رسانی شاخص های آلایندگی مورد پایش در مراکز معاینه فنی و سهم معاینه فنی در کنترل ایمنی خودروها و کاهش تصادفات جاده ای تبیین و هم اندیشی شد.

در انتها نیز مقرر شد، برنامه ریزی برای نشست های بعدی با حضور تعداد بیشتری از نخبگان این حوزه انجام شود.

انتهای پیام/

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 24862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =