تخصیص ۹۰ سازه تبلیغاتی به ارتقا فرهنگ ترافیک/ بهینه سازی یا تجمیع تابلوهای تبلیغاتی در دستور کار است

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: کمتر دیده شدن تبلیغات آموزش‌های شهروندی به این معنا نیست که سازمان زیباسازی اهمیت موضوع را کمرنگ کرده است.

رضا صیادی در گفت‌وگو با شهر، درباره چرایی کمتر دیده شدن تبلیغات آموزش‌های شهروندی در سطح شهر تهران، بیان کرد: کمتر دیده شدن به این معنا نیست که سازمان زیباسازی به موضوع اهمیتی نمی‌دهد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه طبق نیازهای مختلفی که از بخش‌های مختلف شهرداری به سازمان اعلام می‌شود، کمپین‌های آموزش شهروندی ایجاد می‌شود، افزود: ممکن است که این موارد به اندازه اقدامات دیگر ضریب رسانه‌ای نداشته باشد. نزدیک به ۹۰ سازه بیدود در سطح شهر تهران نصب شده است. تعدادی از این سازه‌ها سه وجهی یا چهار وجهی هستند و این سازه‌ها شامل حجم گسترده‌ای از اکران می‌شوند. سازمان محتوایی روی سازه‌ها اکران می‌کند که به مدت طولانی (برای مثال حداکثر چهارماه) باقی بماند.

به گفته صیادی؛ روی همه سازه‌های بیدود، دغدغه‌های فرهنگ ترافیکی نظیر کلاه ایمنی، آموزش دوچرخه سواری، استفاده از حمل و نقل عمومی، معاینه فنی و ... درج شده است.

وی همچنین به موضوعات دیگری در حوزه آموزش شهروندی اشاره کرد و گفت: چندی پیش با سازمان پسماند به تعامل رسیدیم تا تعدادی از بیلبوردها و عرشه پل‌ها به موضوعات حوزه پسماند اختصاص یابد. حدود ۵۰ سازه تبلیغاتی ثابت با موضوع پسماند وجود دارد که به فراخور مناسبت‌ها، اکران می‌شوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، یکی از بزرگ‌ترین پویش‌های سازمان زیباسازی را پویش صرفه جویی در برق عنوان کرد و افزود: حتی سازه‌های تجاری هم درگیر اکران این موضوع شدند. بیش از ۶۰۰ سازه تبلیغاتی شهروندان را به صرفه جویی در استفاده از برق تشویق کردند.

صیادی در ادامه یادآور شد: همچنین با سازمان آب جلسه‌ای برگزار شد تا عرشه پل‌ها به موضوع صرفه جویی در مصرف آب اختصاص یابد. حتی با سازمان اوج جلسه‌ای گذاشتیم تا دیوار نگاره میدان ولیعصر (ع) به موضوع «صرفه جویی آب» اختصاص یابد.

به گفته وی؛ سازمان زیباسازی یک ظرفیت جدی در رسانه محیطی دارد که به فراخور مناسبت‌ها، کمپین‌ها، رویدادها و دغدغه‌های شهری و ملی، برای سازه‌های شهری، کنداکتور اکران آموزش فرهنگی تعیین می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تأکید براینکه تعداد سازه‌های تبلیغاتی باید با نقشه جامع زیباسازی شهر تهران نسبت داشته باشد، افزود: بهینه سازی تابلوها در دستورکار قرار گرفته است. برای مثال سه تابلو تجمیع شده و یک تابلو بزرگ‌تر نصب شده است و اتفاقا این یک تابلو اثرگذارتر از آن سه تابلوی گذشته دیده می‌شود.

صیادی با بیان اینکه بیشتر تابلوهای تبلیغاتی در هشت منطقه شمالی تهران قرار دارند، گفت: شرکت‌های تجاری اصرار دارند بیشتر بازاریابی خود را در مناطق شمالی شهر انجام دهند و بر همین اساس شرکت های تبلیغاتی هم سازه های تبلیغاتی را در مناطق جنوبی نصب نمی کنند. اما سازمان زیباسازی تصمیم گرفت تا در این نقاط سازه تبلیغاتی نصب کند. سازمان زیباسازی گاهی اوقات در مزایده برای شرکت‌ها موظفی تعیین می‌کند تا حتماً درصدی از سازه‌ها در مناطق جنوبی نصب شوند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با ظرفیت‌های فرهنگی که این سازه ها ایجاد می‌کنند دغدغه آموزش شهروندی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 24990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =