دیدار استاندار کربلا با شهردار تهران/ امضای تفاهم‌نامه همکاری بین تهران و کربلا

با امضای علیرضا زاکانی و نصیف جاسم الخطابی تفاهم‌نامه همکاری بین تهران و کربلا منعقد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلا و هیات همراه عصر امروز -سه شنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۱- با علیرضا زاکانی شهردار تهران در محل برج میلاد دیدار و گفت و گو کردند.

علیرضا زاکانی در سخنانی ضمن خیر مقدم به استاندار کربلا و هیات همراه گفت: آنچه که احساس قلبی ماست این است که زمانی که به عتبات سفر می کنیم با تمام وجود احساس می کنیم در خانه خود هستیم و پیوند قلبی ملت ایران و عراق پیوندی ناگسستنی است اما نباید فراموش کنیم که خیلی ها دوست ندارند این پیوند و ارتباط بین دو ملت برقرار باشد.

شهردار تهران ادامه داد: ۲ ملت ایران و عراق با افتخار در مسیر سازندگی و کمک به هم جهت خلق افتخار و بزرگی عظمت برای اسلام در کنار هم هستند و امیدواریم روز به روز این نزدیکی بیشتر شود.

زاکانی بیان کرد: در جلسه ای که در کربلا محضر عزیزان بودیم از ظرفیت های مختلفی که در شهر تهران وجود دارد، صحبت شد و امروز آماده ایم در قالب همکاری مشترک در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل، پسماند، خدمات شهری و مهندسی و فنی و عمرانی و … این خدمتگزاری خود را تبدیل به چهارچوبی کنیم تا بتوانیم این خدمت را جاری و ساری کنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که ما همزمان در تهران پیگیر تحول بزرگ در ۲ حوزه کالبدی و نرم افزاری هستیم تا بتواند سبک جدید و چهارچوب مشخصی داشته باشد، گفت: از این رو آنچه که به عنوان تجربیات مدیریت شهری در تهران بوده و در آینده نیز کسب می شود، در خدمت مردم عراق و کربلا است.

شهردار تهران بیان کرد: امیدوار هستیم این همکاری ها با عمقی که پیدا می کند مقدمه ای شود تا بتوان توفیقات را برای تهران و کربلا در بهره مندی از ظرفیت ها به ویژه در زمان اربعین حسینی (ع) فراهم کند و با یک نگاه اخرالزمانی و مقدمه ظهور بتوانیم دست به دست هم دهیم و شرایطی را بسازیم تا مایه اقتدای دیگر شهرها به تهران و کربلا باشد.

در ادامه نصیف الخطابی استاندار کربلا در سخنانی با بیان این مطلب که امیدوارم خداوند توفیق دهد خدمتگزار زوار امام حسین(ع) باشیم و ما از حضور شما در کربلا خرسند شدیم، گفت: ما برای یک ماموریت مهم اینجا حاضر شدیم و این ماموریت خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) است و هیات همراه من از سه سال گذشته در حال کار هستند تا خدمت بالاتری به زائران ارایه کنند.

الخطابی ادامه داد: بهترین خروجی که می توان از این دیدارها گرفت این است که تجربیات به نقشه های میدانی و عملی تبدیل شود تا شاهد خدمت رسانی بیشتر و بهتر به زائران باشیم.

وی با تاکید بر این مطلب که میلیون ها زائر در ایام اربعین وارد کربلا می شوند که سهم ایرانی ها از این عدد بسیار بالاست، ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی در مراسم اربعین در موضوعات مختلف از جمله خدمات شهری، استقبال و اسکان دخیل هستند و از این رو همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران می تواند روند خدمت رسانی بهتر به زائران را بسیار تسهیل کند.

استاندار کربلا تاکید کرد: شهرداری تهران، شهرداری بزرگ در منطقه است و ما می میخواهیم در حوزه مختلف شهری از جمله ساخت و خدمات شهری از تجربیات تهران استفاده کنیم تا با گسترش روابط و همکاری دو جانبه به الگویی برای منطقه تبدیل شویم.

الخطابی تصریح کرد: برای شکل دادن به همکاری ها دو جانبه لازم است کمیته های تخصصی مشترک در هر بخش ایجاد شود تا خدمات به شکل مطلوب تری ارایه شود.

به گزارش شهر توکلی زاده، رییس ستاد اربعین و معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران  و سیدحسن الشریفی، شهردار کربلا به عنوان نمایندگان دو طرف برای تشکیل کمیته مشترک و پیگیری همکاری ها و امور مشترک مربوطه بین دو شهر  انتخاب شدند.

انتهای پیام/

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 24998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =