آمادگی شهرداری برای تبدیل ۵ سوله جدید به نقاهتگاه

شهردای تهران تاکنون ۳ سوله تجهیز شده با رعایت پروتکل ها خارج از محدوده شهری را به نقاهتگاه بیماران کرونایی اختصاص داده و آمادگی افزایش آن به ۸ سوله را نیز دارد.

به گزارش شهر، در روزهای اخیر با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشور و همچنین پایتخت برخی نگرانی‌ها در مورد کمبود تخت‌های بیمارستانی هم مطرح شده است، این در حالی است که از اسفند ماه امسال تعدادی از سوله‌های مدیریت بحران شهر تهران برای بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است. درباره نحوه استفاده از این تخت‌ها رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران توضیحاتی را ارائه کرده است.

رضا کرمی محمدی درباره اختصاص سوله‌های مدیریت بحران به بیماران مبتلا به کرونا، بیان کرد: ابتدا باید تاکید کنم که این سوله ها برای درمان بیماران به کرونا نیست و اساسا امکانات درمان و پیشرفته‌ای ندارد، بلکه برای طی کردن دوران نقاهت و استراحت بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شد که این افراد می‌توانند با تشخیص پزشک در این سوله‌ها ادامه روند بهبودی خود را طی کنند.

او افزود: در اسفند ماه بود که اعلام کردیم تعداد هشت سوله بحران را به این منظور اختصاص خواهیم داد که سه سوله به طور کامل تجهیز شده و در اختیار عوامل ستاد مقابله با کرونا قرار گرفت که البته تاکنون هم افراد چندانی به آن منتقل نشده اند. این آمادگی را داریم که پنج سوله دیگر را نیز در صورت نیاز تجهیز کرده و در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار دهیم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه این سوله ها در محیطی خارج از محدوده شهری و با رعایت تمامی پروتکلها قرار گرفته است، گفت: همانطور که گفتم تاکنون نیز استفاده زیادی از آن نشده است و ما در این خصوص تابع تصمیمات ستادملی مقابله با کرونا هستیم.

به گزارش ایسنا، کرمی محمدی درباره اینکه آیا می‌توان استفاده های دیگری نیز برای مقابله با کرونا از این سوله ها داشت؟  بیان کرد: با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا می توان از امکانات این مجموعه ها به نفع مردم و در راستای مقابله با کرونا استفاده کرد.

۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 2500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =