اجرای طرح انضباط و ساماندهی بساط‌گستران در منطقه۱۴

طرح ضربتی انضباط اجتماعی و ساماندهی سدمعبری ها و بساط گستران در منطقه۱۴ اجرا می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، در راستای پاسخگویی به مطالبات به حق شهروندان، طرح ساماندهی دستفروشان و وانت های بار فروش  با همکاری دادستانی، نیروی انتظامی و پلیس راهور در منطقه۱۴ اجرا می شود.

در این راستا  جلسه ای با حضور محمد امین سالاری پور شهردار  منطقه، سرکلانتر حوزه انتظامی، پلیس راهور، معاون داستانی امور قضایی و مدیران شهری دو منطقه۱۴ و۱۵ شهرداری برگزار شد.

بی انضباطی ترافیکی، برهم زدن نظم عبور و مرور شهروندان، نازیبایی مبلمان معابر شهری و نارضایتی شهروندان بواسطه فعالیت وانت بارها و بساط گستران متخلف از  مشکلات و چالش های مهم مطرح در این هم اندیشی بود.

توقیف خودروهای فرسوده فروش بار، اعمال قانون  بساط گستران در نقاط پر ترافیک و محوری چون تقاطع ها ومیادین، شناسایی نقاط آلوده، پایین آوردن حاشیه امنیت فعالیت بساط گستران متخلف که با این روش به صورت شبکه ای منجر به بروز آسیب های اجتماعی می شوند و جانمایی برای استقرار وانت بارهای فروش میوه و فعالیت های آموزشی به منظور فرهنگ سازی، از موارد مورد مطرح ‌ مسئولان انتظامی، قضایی و راهنمایی و رانندگی در این جلسه بود که مقررر شد با همیاری شهرداری در نواحی مختلف اجرایی شود.

محمد امین سالاری شهردار منطقه ضمن اشاره به اهمیت انضباط شهری و رفع ناهنجاری های ترافیکی برای رفاه و آسایش شهروندان، از همدلی و همیاری مدیریت شهری با سایر متولیان امر برای بهبود وضعیت انضباط معابر شهری خبرداد.
سالاری پور به آمادگی شهرداری برای تعیین و اختصاص فضا برای فعالیت متمرکز  میوه فروش ها  ودست فروش ها در منطقه اشاره کرد.

 وی با اشاره به اینکه اغلب این وانت بارها بدون مجوز و به صورت غیرقانونی اقدام به فروش در مبادی پرترافیک می کنند، افزود: با اتخاذ تدابیر لازم با افرادی که معابر شهری را به نفع خودشان تصرف کرده و در نظم عمومی شهر اخلال ایجاد می کنند، ضمن حفظ کرامت انسانی برخورد قانونی صورت می گیرد.

شهردار منطقه استفاده از ظرفیت های فرهنگی و آموزشی را در فرهنگسازی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان برای حل‌و بهبود این شرایط موثر ومفید برشمرد.

وی در پایان  با تاکید بر لزوم خدمت به شهروندان گفت: شهرداری منطقه پای کار مردم است و برای ساماندهی این وانت بارها و انضباط معابر شهری همیاری و همدلی لازم را با سایر متولیان این مهم خواهد داشت.

انتهای پیام

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 25007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =