نامگذاری معابر اصلی شهر به نام شهدا منجر به هویت بخشی به پایتخت می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: از اهداف اصلی سازمان زیباسازی شهر تهران هویت بخشی به شهر بوده که یکی از رویکردهای آن نامگذاری معابر اصلی شهر به نام معظم شهداست.

به گزارش خبرنگار شهر صبح امروز - چهارشنبه ۲۶مردادماه ۱۴۰۱- با حضور مدیرعامل سازمان زیبا سازی، شهردار منطقه ۲۲ ، جمعی از مدیران شهری و اهالی رسانه از تندیس سردار شهید حسین همدانی رونمایی شد.

رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران در این مراسم گفت: یکی از رویکردهای اصلی سازمان زیباسازی شهر تهران هویت‌بخشی به سیما و منظر شهری پایتخت است و یکی از نکاتی که در این حوزه مورد توجه قرار می‌گیرد، نامگذاری شریان‌های اصلی شهر به نام شهدا است.

وی افزود: سازمان زیباسازی شهر تهران در این زمینه با هدف تکریم مقام شهدا آثار حجمی متفاوتی با محوریت شهدا ساخته و در سطح شهر تهران نصب می‌کند. مدیرعامل سازمان زیباسازی با بیان اینکه یکی از این بزرگراه‌ها بزرگراهی است که به نام شهید حسین همدانی نامگذاری شده  است، ادامه داد: امروز نیز از سردیس این شهید در بزرگراه واقع در منطقه ۲۲ رونمایی می‌شود تا به این ترتیب یاد و خاطره این شهید بزرگوار گرامی داشته شود. با اشاره به اهانت هایی که اخیرا به شهید همدانی شده است، بیان کرد: متأسفانه اهانت به شهدا اولین بار نیست که اتفاق افتاده به همین دلیل ما در سازمان زیباسازی وظیفه خود می‌دانیم که با زنده نگه داشتن یاد شهدا خدمات و ازخودگذشتگی‌های آن‌ها را بیش از پیش برای مردم معرفی کنیم.

صیادی یادآور شد: وقوع اتفاقات تلخی همچون اهانت به شهید همدانی باعث خواهد شد که ما در وظیفه خود یعنی پررنگ‌تر کردن معرفی این شهدا به مردم و همچنین خدمات و ازخودگذشتگی‌های آن‌ها مصرتر باشیم. ساخت این اثر از حدود سه ماه پیش آغاز شده اما با توجه به اتفاقات اخیر و برای تکریم این شهید رونمایی آن زودتر انجام شد.

وی تأکید کرد:‌ این سردیس از جنس فایبرگلاس و با پتینه برنز با ارتفاع یک متر و ۲۰ سانتی‌متر که با پایه آن در حدود سه متر می‌شود و ظرف ۴۵ روز ساخته شد تا در بزرگراه شهید همدانی نصب شود.

انتهای پیام/
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 25013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =