تغییر اساسنامه شهر آفتاب/ از بین رفتن ظرفیت‌های نمایشگاه شهر آفتاب طی پنج سال گذشته/ مجتمع تجارت جهانی بهمن افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرآفتاب گفت: یکی از مشکلات جدی مجموعه این بود که اساسنامه شهرآفتاب، مجموعه را به یک شرکت بهره بردار تبدیل کرده بود؛ امروز از مجموعه شهرداری تهران مجوزهای لازم اخذ شده تا اساسنامه فاخری که مجوز توسعه مجموعه را صادر کرده، به زودی تصویب شود.

به گزارش خبرنگار شهر، چهارشنبه -۲۶ مرداد ۱۴۰۱- نشست خبری مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهرآفتاب با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

عباس تقدسی نژاد در ابتدای این نشست ضمن اشاره به حضور ۶ ماهه خود در مجموعه شهرآفتاب بیان کرد: یکی از مشکلات جدی مجموعه این بود که اساسنامه شهرآفتاب، مجموعه را به یک شرکت بهره بردار تبدیل کرده بود. امروز از مجموعه شهرداری تهران مجوزهای لازم اخذ شده تا اساسنامه فاخری که مجوز توسعه مجموعه را صادر کرده، به زودی تصویب شود و بتوانیم اقدامات جدی را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب با بیان اینکه ساختار سازمانی تعریف شده در گذشته ساختار متناسب حرفه‌ای با نمایشگاه نبود، افزود: این ساختار تغییر داده شده است تا با ایجاد معاونت بازرگانی، ایجاد معاونت اجرایی و … ساختار جدیدتری تعریف شود. طی یک ماه گذشته این ساختار توسط شهرداری تهران به تصویب رسید و کارکرد مجموعه براساس این ساختار جدید آغاز شد.

وی ضمن اشاره به ایجاد یک جاده دسترسی جدید به مجموعه شهرآفتاب گفت: دسترسی‌های ورودی و خروجی در اردیبهشت امسال تسهیل شد و این موضوع خود را در برگزاری نمایشگاه خودرو نشان داد. روز پایانی نمایشگاه بالغ بر ۶۰ هزار نفر از نمایشگاه خودرو بازدید کردند و حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در مجموعه شهرآفتاب مستقر شده بودند.

تقدسی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به از بین رفتن ظرفیت‌های نمایشگاه طی پنج سال گذشته اشاره کرد و افزود: برای مثال بخشی از فضای سبز در حال از بین رفتن بود که با تغییر پیمانکار و نظارت‌های درست، مشکل حل شد؛ بالغ بر ۵۲ هکتار فضای سبز در مجموعه وجود دارد که می‌توان به عنوان فضای تفریح ساکنان جنوب تهران از آن استفاده کرد. پیش بینی می‌شود تا در یک برنامه ریزی، شهروندان جنوب تهران بتوانند با یک دسترسی خوب از فضای سبز موجود استفاده کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب؛ بالغ بر ۱۰۰ پروژه کوچک برای رشد کمی و کیفی مجموعه تعریف شده است تا با متدهای جدید مدیریتی، پروژه سپاری شوند. 

تقدسی نژاد با بیان اینکه پروژه کلان ما تبدیل مجموعه شهرآفتاب به مثلث توسعه اقتصادی جنوب شهر تهران است، عنوان کرد: باید بتوانیم ارتباط ارگانیک اقتصادی بین مجموعه شهرآفتاب، فرودگاه امام و منطقه ویژه اقتصادی ری ایجاد شود که کل زنجیره تأمین کالا در آن تعریف شده است. در این فرآیند طراحی، بازاریابی، خدمات فروش و پشتیبان در مجموعه شهرآفتاب تعریف شده و تولید انبوه در منطقه ری و توزیع در فرودگاه امام خمینی(ره) تعریف شده است.

وی در ادامه گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان پنج شرکت داخلی شهرداری تهران برای اجرای پروژه بندرخشک به امضاء رسیده است که درصورت همکاری دستگاه‌های خارج از شهرداری، به سرعت محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب تأکید کرد: مجموعه شهرداری تهران نظیر بسیاری از مجموعه‌های دولتی به علت انقباض بودجه و منابع باید ناگزیر به سمت بخش خصوصی حرکت کند. حضور بخش خصوصی در اجرای موضوعات تخصصی بسیار اثرگذار است.

تقدسی نژاد ضمن اشاره به همایش سرمایه گذاری گفت: از مجموعه پروژه‌های تعریف شده، بالغ بر ۵۱ هزار میلیارد تومان برای شهرآفتاب بود که ما ۳۵ طرح در این همایش تعریف کرده بودیم؛ برای تمامی طرح‌های توسعه‌ای، سرمایه گذار وجود دارد اما باید روندی طی شود که مقدمات آن در حال انجام است. 

وی در ادامه اعلام کرد: تکمیل سالن‌های نمایشگاهی شهرآفتاب نخستین پروژه‌ای خواهد بود که واگذار می‌شود. ۱۲۰ هزار متر سالن نمایشگاهی باید ساخته شود که ۲۵ هزار متر آن ساخته شده و ۱۵ هزار متر سالن جانبی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب با بیان اینکه تکمیل مجتمع تجارت جهانی پنج سال بلاتکلیف بود، افزود: ۸۵ درصد این مجتمع پیشرفت داشته اما با پیگیری مجموعه شهرآفتاب، سرمایه گذار تعهد افتتاح پروژه در بهمن جاری را داده است. به نظر می‌رسد که مجتمع تجارت جهانی [که ۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد] در صورت اضافه شدن به مجموعه شهر آفتاب و بدون ساخت هیچ سالن نمایشگاهی جدید دیگری، می‌تواند میزبان نمایشگاه کتاب در سال آینده باشد.

تقدسی نژاد در ادامه تأکید کرد: برگزاری هشت نمایشگاهی که از ابتدای امسال در شهرآفتاب برگزار شده نشان دهنده تغییرات ماهوی جدی مجموعه است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مجموعه شهرآفتاب این بود که شهرداری تهران در دوره‌های گذشته اهمیتی برای مجموعه قائل نبوده است، اضافه کرد: اما در حال حاضر مجموعه‌های مختلف شهرداری تهران نظیر سازمان زیباسازی با شهرآفتاب تعامل جدی دارند.

به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب؛ ۳۵ طرح توسعه‌ای تعریف شده است که شامل بندرخشک، سالن‌های نمایشگاهی، هتل‌ها، مجموعه‌های ورزشی، دهکده سلامت، نیروگاه خورشیدی و … هستند.

تقدسی نژاد با بیان اینکه از سه نمایشگاه باقی مانده دو نمایشگاه دانش بنیان در نیمه نخست امسال خواهیم داشت، گفت: شرکت‌های دانش بنیان در اولویت واسپاری غرفه‌ها قرار گرفته‌اند و این موضوع به برگزارکنندگان اعلام شده است.

وی در ادامه اشاره کرد: برای برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان، مجموعه شهرآفتاب قرارداد با مجری بسته بود اما فشارهای جانبی باعث شد که قرارداد را لغو کند و نمایشگاه صنعت ساختمان در سئول برگزار شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب با تأکید بر اینکه به نظر می‌رسد که اگر بخواهیم موضوع انتقال نمایشگاه‌ها صادقانه پیش رود، باید دو اقدام شکل گیرد، عنوان کرد: در صورت نبود همراهی وزارت صمت و شکل نگرفتن تعاملات میان مجموعه‌های شهرداری تهران با وزارت صمت، دعوای میان سئول و شهرآفتاب ادامه خواهد داشت و نتیجه آن تضعیف نمایشگاه‌ها خواهد بود.

تقدسی نژاد ضمن اشاره به تبلیغ دو نمایشگاه کاشی و سرامیک در شهرآفتاب و سئول گفت: یک نمایشگاه توسط شهرآفتاب باید در مهر امسال برگزار شود. حدود دو ماه است که سایت سئول تبلیغات برگزاری نمایشگاه کاشی و سرامیک در دی ۱۴۰۱ را آغاز کرده است. 

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین در تقویم امسال سایت سئول نمایشگاه خودرو وجود نداشت اما پس از برگزاری نمایشگاه خودرو در مجموعه شهرآفتاب، سایت سئول یک‌باره در تقویم شهریور خود، نمایشگاهی تحت عنوان «تحول صنعت خودرو» ثبت کرده است. مگر طی ۶ ماه، چه اتفاق و تحولی در صنعت خودرو رخ داده که قرار است نمایشگاهی برای آن برگزار شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب با تأکید بر اینکه با بدنه مسئولیتی در حوزه کارکرد خودمان با شهرداری و وزارت صمت مشکلی نداریم، گفت: دست‌های پشت پرده باعث می‌شود که کشمکشی میان ما و دیگران برای برگزاری نمایشگاه‌ها ایجاد شود.

تقدسی نژاد در ادامه خبر داد: با لاله زار به توافق رسیدیم تا به یک مجموعه دائمی در مجاورت شهرآفتاب منتقل شوند. با ایجاد بندرخشک در مجاورت نمایشگاه، اینجا محل ارائه لوازم برقی می‌شود.

انتهای پیام/

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 25026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =