شیوه‌های جدید تصرف زمین در حریم تهران | آزادسازی ۲۳ هزار متر زمین در منطقه سوهانک

شهردار ناحیه ۱۰ منطقه با بیان اینکه شیوه‌های متنوع تصرف زمین از سوی افراد سودجو در حریم شمال شرق تهران وجود دارد، گفت: به تازگی توانسته‌ایم، ۲۳ هزار متر زمین‌ در محدوده سوهانک تهران را از دست این افراد آزاد کنیم.

به گزارش شهر، تقریبا هیچ حریم امنی برای تهران باقی نمانده است. طی سالیان دراز گذشته، از شمال تا جنوب و شرق و غرب در دامنه‌ کوه‌های تهران و دشت‌ها و دره‌های باقی‌مانده این شهر، بناهای زیادی مثل قارچ روییده‌اند که بسیاری از آنها مجوز ندارند، بناهایی که زیبایی شهر را از بین برده‌، راه تنفس آن را بسته‌ و ده‌ها آسیب زیست‌محیطی دیگر را به آن تحمیل ‌می‌کنند که در زمان بروز حوادثی مانند سیل و زلزله خود را نشان می‌دهد؛ مشابه اتفاقی که در سیل سال ۹۷ در استان گلستان یا سیل اخیر در امامزاده داوود و فیروزکوه خود را نشان داد.

حریم شمال شرق تهران در سوهانک یکی از همین مناطق است که در سال‌های اخیر در معرض خطر قرار گرفته و ساخت و سازهای غیرمجاز در آن رونق دارد. علیرضا عباسی، شهردار ناحیه ۱۰ منطقه یک در گفتگو با همشهری آنلاین از رسیدگی به تخلف‌های واقع در حریم این منطقه تهران خبر داد و گفت: یکی از تخلفاتی که در نزدیکی منطقه سوهانک و در حریم آن اتفاق می‌افتد ساخت وسازهای غیرقانونی است که برای ممانعت از آن به طور جدی دست به کار شده‌ایم. به طوری‌که اکنون قطعه به قطعه باغ‌ها با نظارت و ماموران گشت به صورت روزانه شناسایی می‌شود که مبادا کسی به ساخت بنا و تملک غیرقانونی به باغ‌ها اقدام کند.

ساخت بنا در باغ ممنوع

او افزود: ما با بناهای قدیمی باغ‌ها که در گذشته در داخل باغ‌ها ساخته شده‌اند، کاری نداریم اما بر اساس قانون اگر بنای جدید ساخته شود با آن ممانعت خواهیم کرد.

عباسی توضیح داد: حدود ۳۰ قطعه باغ در حریم سوهانک تهران وجود دارد که اگر بنایی در آن موجود است برای گذشته است. بنابراین برای آنکه نظارت بیشتری به موضوع ساخت وسازهای غیر مجاز داشته باشیم، ضمن نصب کیوسک نگهبانی به تازگی دوربین نظارتی هم بالای آن نصب شده تا تردد خودروهای حمل مصالح نیز رصد شوند تا مانع از ساخت ساختمان‌های جدید در این باغ‌ها شویم.

شیوه‌های جدید تصرف زمین در حریم تهران | آزادسازی ۲۳ هزار متر  زمین در منطقه سوهانک

عباسی به ترفندها متخلفان برای تصرف زمین‌های حریم شهر اشاره کرد و افزود:‌ برخی متخلفان در حوالی باغ‌های سوهانک در زمین‌هایی که متعلق به منابع طبیعی است درخت و نهال می‌کارند و در نهایت با ادعای دروغین که براساس قانون حق ریشه دارند به دنبال تصرف زمین و کوه‌ها هستند. اما گشت روزانه و اقدام سریع شهرداری مانع از این نوع تصرفات و تخلفات در حریم شده به طوری‌که به‌تازگی حدود ۲۳ هزار متر زمین آزادسازی شد و مانع از تخلف‌ات جدید شدیم.

او گفت: باید در نظر داشت اگر در حریم این ممانعت‌ها صورت نگیرد در آینده تخلفات بزرگتری خواهیم دید.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 25050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =