احتمال اجرای فاز نخست پایانه آزادگان تا پایان سال/ با افتتاح پایانه اکباتان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به دارایی‌های شهر اضافه شد

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ضمن اشاره به نبود پایانه‌ در خطوط ۳،۶ و ۷ گفت: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها باید در پایانه‌های آزادگان، دولت آباد و تختی صورت گیرد، البته اولویت اجرای عملیات ساخت با پایانه آزادگان است که ممکن است فاز نخست آن امسال اجرا شود.

به گزارش خبرنگار شهر، روز شنبه -۲۹ مرداد ۱۴۰۱- مراسم افتتاح پایانه متروی اکباتان با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مسعود درستی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

شهردار تهران به همراه رئیس شورای اسلامی شهر تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و همچنین دیگر مدیران شهری از ایستگاه شهرک اکباتان از طریق قطار به پایانه زیرزمینی اکباتان وارد شدند و از آن بازدید کردند.

مسعود درستی در ابتدای مراسم «افتتاح بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور» عنوان کرد: این پایانه در بخش غربی خط ۴ قرار دارد. طبق بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد که پایانه اکباتان از نظر ابعاد و مساحت جزو معدود پایانه‌های زیرزمینی در خاورمیانه باشد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه خط ۴ مترو از شرق آغاز شده و به اکباتان ختم می‌شود، افزود: عملیات اجرایی این پایانه از ۱۴ سال گذشته آغاز شده و مدیران و مجریان بسیاری برای تکمیل آن زحمت کشیده‌اند. با افتتاح این پایانه، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به دارایی‌های شهرداری تهران اضافه می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان‌ کرد: مساحت این پایانه حدود ۶ برابر یک ایستگاه معمولی مترو است. در این پایانه حدود ۷ کیلومتر ریل گذاری شده است که معادل ۳۰ درصد طول خط ۴ است. تا پیش از افتتاح پایانه اکباتان، خط ۴ دارای ۱۹ سوزن بود اما این پایانه دارای ۱۹ سوزن دیگر است. 

به گفته درستی؛ اگر خط مترویی به طول ۱۰ کیلومتر در حال ساخت باشد، حدود ۸ هزار شغل مستقیم و ۱۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ضمن اشاره به نبود پایانه‌ در خطوط ۳،۶ و ۷، گفت: یکی از مهم‌ترین سرمایه گذاری‌ها باید در پایانه‌های آزادگان، دولت آباد و تختی صورت گیرد، البته اولویت اجرای عملیات ساخت با پایانه آزادگان است که ممکن است فاز نخست آن امسال اجرا شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: امروز کمتر از دو میلیون نفر در کلانشهرهای ایران با مترو جابجا می‌شوند. یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از طریق مترو در پایتخت جابجا می‌شوند که این موضوع نشان دهنده مسیر طولانی تا بهبود وضعیت است.

انتهای پیام/

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 25098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =