کارگاه یک روزه خورشیدشناسی برگزار شد

در مرکز علم گنبد مینا و با مشارکت باغ کتاب روز جمعه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ کارگاه یک روزه خورشیدشناسی از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۴:۳۰ در سه بخش برگزار شد.

به گزارش شهر، در کارگاه یک‌روزه خورشیدشناسی اساتیدی همچون خانم دکتر نرگس فتحعلیان، مدرس دانشگاه، دکتی فیزیک، کارشناس ارشد فلسفه علم، مروج علم و نویسنده و مترجم کتاب‌های علمی دانشگاهی و آقایان حمید جدیری خداشناس و خسرو جعفری‌زاده در بخش رصد تلسکوپی خورشید حضور داشتند به آشنایی با فیزیک خورشید که شامل رنگین سپهر، لایه‌های انتقال تاج، نواحی فعال و حفره‌های تاج و کار با تلسکوپ خورشیدی بود پرداختند.

گفتنی است آسمان‌نمای «گنبد مینا» و «باغ کتاب» در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد کارگاه‌های آموزشی «کیهان شناسی برای همه» را در قالب کارگاه‌های متعدد در ۵ روز برگزار می‌کند که علاوه بر «خورشید شناسی» که در ۲۸ مرداد ماه برگزار شد؛ «جهان موازی» ۴ شهریور، «سفر در زمان کیهانی» ۱۱ شهریور، «داستان گالیله و اختراع تلسکوپ» ۱۸ شهریور و «هوش فرازمینی» ۲۵ شهریور برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای شرکت در این گارگاه‌ها می‌توانند در روزهای اعلام شده به آدرس میدان ونک، بزرگراه حقانی، بوستان آب و آتش، گنبد مینا مراجعه کنند و برای ثبت نام در این کارگاه‌ها نیز می‌توانند به آدرس event.bagheketab.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام 

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: 25124

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =