جلسه ۳ جانبه شهردار پایتخت، وزیر بهداشت و استاندار تهران با موضوع «بهداشت و درمان» شهر

جلسه بررسی مسائل بهداشتی شهر تهران عصر امروز با حضور علیرضا زاکانی، بهرام عین اللهی و محسن منصوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، جلسه بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهر تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی، محسن منصوری استاندار تهران و روئسای دانشگاه های علوم پزشکی عصر امروز شنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ در محل ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در سخنانی با اشاره به این مطلب که وضعیت تهران در بخش بهداشت و درمان مناسب نیست گفت: در مجموعه شهرداری تهران به اصل خدمت و کمک در حوزه بهداشت و درمان قائل و پایبند هستیم و این کمک می تواند در چند سطح انجام شود.
زاکانی با اشاره به ظرفیت های پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت ادامه داد: با توجه به شرایط پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت می توان شرایطی را فراهم کرد تا کمک به کف قاعده هرم اجتماعی را استمرار بخشیم و شرایطی را فراهم کنیم که به صورت فعال به شرایط بهداشت تهران نگاه کرد و از انفعال در این بخش دور شویم.
 وی تاکید کرد: نزدیکترین راه این است که ما قاعده مکمل سازی برای وزارت بهداشت را از سوی شهرداری دنبال کنیم و در قریب ۳۴۷ سرای محله، خانه های سلامت و کانون های جهادی سلامت محور کاری جدی و اساسی داشته باشیم و در جهت آگاهی بخشی و خدمت رسانی گام برداریم.
شهردار تهران افزود: نکته دیگر مواجهه با عناصری است که در قالب موضوعات کلی گنجانده می شود و می توان در این مسیر از ظرفیت دانشگاه ها بهره برد تا بتوانیم خدمات را در پایین ترین سطح ارایه کنیم و در  یک فرآیند مشخص با غربالگری، بیماران را در ابتدای بیماری و ظهور و بروز علایم در سیر فرایند بیمارستانی قرار دهیم.
زاکانی ادامه داد: در حوزه فناوری قاعده ای در تهران دنبال می شود تا وجهه فناوری به عنوان یکی از هویت های تهران بروز و ظهور پیدا کند و در این مسیر ظرفیت هایی در اختیار و عملیاتی است تا دانشگاه های نسل سوم بروز و ظهور جدی در متن جامعه داشته باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای موجود در مدیریت شهری پایتخت و تنظیم تفاهم نامه با وزارت علوم بیان کرد: ظرفیت ها بسیار بالایی وجود دارد که می توان برای آن همکاری تعریف کرد و به عنوان مثال در حوزه خدمات، مسکن اساتید و خوابگاه های دانشجویی خدماتی را ارایه کنیم و در ادامه با وزارت بهداشت نیز تفاهم نامه همکاری تنظیم و به امضا رساند.
شهردار تهران افزود: شرط رسیدن به این اهداف و اقدام در این مسیر، ایجاد دبیرخانه ای فعال در شهر تهران است تا پیوستگی هایی کاری خود و چهارچوب های کاری مشترک را در ان تعریف کنیم تا به پیشتازی در حوزه درمان برسیم.
زاکانی ادامه با بیان این مطلب که امروز جوهره انقلابی دولت، مجلس و قوه قضاییه و دیگر دستگاه ها در صحنه است ادامه داد: ما در شهرداری تهران آماده هستیم و به وزیر بهداشت نیز اعلام کردم از این فرصت می توان استفاده کرد تا از آلام مردم بکاهیم.
کمک شهرداری به واکسیناسیون سراسری 
در ادامه بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی پیرامون موضوعاتی از جمله فضای بهداشت، استفاده از فرصت ایجاد شده بین دستگاهی، توجه به نیروی انسانی، توجه به‌شورای عالی سلامت و کمک شهرداری تهران به واکسیناسیون سراسری به بیان ظرفیت ها موجود ‌و نظرات خود پرداخت.
استاندار تهران: فرمول بهداشت و درمان در تهران متفاوت است
محسن منصوری استاندار تهران نیز درباره موضوعاتی از جمله منابع مالی مورد نیاز، پروژه های مصوب در سفرهای استانی رییس جمهور در حوزه درمان، فرمول متفاوت بهداشت و درمان در شهر تهران با دیگر استان ها و توجه به ظرفیت خیران صحبت کرد.
پیشنهاد همکاری سه جانبه
در ادامه  پیشنهاد امضای توافق نامه همکاری ۳ جانبه بین وزارت بهداشت، شهرداری تهران و استانداری تهران از سوی وزیر بهداشت و درمان و آموزش ارایه شد تا پس از ان دبیرخانه ای با حضور نمایندگان فعال هر ۳ دستگاه تشکیل شود.
به گزارش خبرنگار شهر، در این جلسه روئسای دانشگاه های علوم پزشکی و معاونین گزارشی از آخرین وضعیت موجود، چالش ها، خلاقیت ها و انتظارات ارایه کردند.
انتهای پیام/
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
کد خبر: 25128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =