جلوگیری از شایعات با ارسال سند تغییر و تحول شهرداری به شورا/ تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دغدغه مدیریت شهری تهران است

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و هفتمین جلسه این شورا درخصوص رسیدگی به تأمین تجهیزات آتش‌نشانی و رفع مشکلات آتش‌نشانان، تدوین نظام جامع بهره‌برداری از مجموعه‌های ورزشی، سند تغییر و تحول اداری، توجه به تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دوره ششم مدیریت شهری، بهره‌برداری از پایانه زیرزمینی اکباتان و توجه به مساجد شهر سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار شهر ، سوده نجفی عضو هیات رییسه شورای ششم شهر تهران با بیان اینکه توجه به تامین تجهیزات آتش نشانی بسیار مهم است، اظهار کرد: شهردار تهران باید به قید فوریت به این موضوع ورود کند که اگر چنین نباشد شاید به لباس های آتش نشانی نیز محتاج شویم. از طرفی خودروهای آتش نشانی فاقد بیمه بدنه هستند و امکان وقوع حادثه برای این دستگاه ها با توجه به سرعت بالای تردد وجود دارد که باید نسبت به این موضوع اقدام شود.

ضرورت حذف عوارض گمرکی از تجهیزات آتش نشانی 

وی با اشاره به عوارض ورود تجهیزات آتش نشانی از گمرک، خاطرنشان کرد: تمام تجهیزات مشمول عوارض می شوند اما تجهیزات آتش نشانی باید کاربری امدادی داشته باشند و مشمول عوارض نشوند؛ تقاضا داریم شهردار تهران در هیات دولت نسبت به طرح این مساله اقدام کند.

نجفی با اشاره به کمبود سه هزار و 900 نفری نیرو در سازمان آتش نشانی، تصریح کرد: عدم انعقاد قرارداد با بیمارستان سوانح و سوختگی از دیگر دغدغه هایی است که باید پیگیری شود. عضو هیات رییسه شورای شهر تهران تاکید کرد: این سازمان پنج هزار و 200 نیرو دارد که پنج هزار نفر قرارداد کارمندی و 200 نفر قرارداد کارگری دارند و با توجه به اینکه نزدیک به 80 نفر در این سازمان بازنشسته می شوند، باید در این زمینه توجه لازم صورت بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: 80 درصد کارکنان سازمان آتش نشانی خارج از تهران سکونت دارند و اگر بحرانی در شهر ایجاد شود، مسیر ورود آتش نشانان به محل حوادث مسدود می شود و بحران ایجاد خواهد شد؛ لذا تقاضا داریم نسبت به رفع مشکل مسکن کارکنان اقدام شود.

نظام جامع بهره‌برداری مجموعه های ورزشی تدوین شود

زهرا شمس احسان رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه  شهرداری تهران 400 مجموعه ورزشی و 300 چمن مصنوعی دارد، گفت: این مجموعه ها می توانند به شهروندان خدمات ارائه داد، به دلیل نبود نظام جامع بهره برداری از این مجموعه ها، برخی بخش ها مجموعه های ورزشی را به سازمان ها و شرکت های مورد نظر خود واگذار کرده اند.

وی با تأکید بر احیای مجموعه های ورزشی تعطیل شده، یادآور شد: شهرداری تهران هرچه سریعتر نسبت به تدوین نظام جامع بهره برداری مجموعه های ورزشی اقدام کند.

 سند تغییر و تحول شهرداری به شورا ارائه شده است 

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم به سند تغییر و تحول شهرداری اشاره کرد و افزود: برخی رسانه ها ادعا داشتند که این سند تهیه نشده اما باید بگوییم که این سند در 18 تیرماه 1401 از سوی شهرداری به شورا ارسال شده و در اختیار تمام اعضا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ما پنج هدف را در این گزارش دنبال می کردیم، اظهار کرد: گزارشی در شهریور سال 1396 تهیه شد و درخواست ما این است که راستی آزمایی در رابطه با این گزارش انجام شود که ببینیم تا چه اندازه با واقعیت مطابقت دارد.

امانی ادامه داد: گزارش پایان دوره پنجم و دوره ما قبل از آن باید با گزارش فعلی مقایسه و تغییرات و تحولات مشخص شود. برای مثال در گزارش سال 1396میزان بدهی بیش از 16 هزار میلیارد تومان بوده، در گزارش سال قبل 53 هزار میلیارد تومان عنوان شده و این بدهی در گزارش امسال 56 هزار و 61 میلیارد تومان اعلام شده است.

وی همچنین تصریح کرد: از کمیسیون های شورا تقاضا داریم که تغییرات هر سه گزارش را نسبت به هم مقایسه و نتایج را به مردم اعلام کنند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه گزارش شهرداری به صورت کتابچه تهیه شده است، یادآور شد: با مطرح شدن این گزارش در شورا و تهیه جداول در گزارشات، بسیاری از مسائل روشن می شود و از تهمت ها و شایعات فراوانی جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: توصیه می کنم که هر کمیسیون گزارشات را به صورت دقیق مطالعه کرده و نتایج بررسی های خود را ارائه دهند.

دغدغه مدیریت شهری تهران برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران به بهره برداری از بزرگترین پایانه زیر زمینی در تهران پرداخت و گفت: این پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 14 سال اجرای آن زمان برد که باعث شد تجهیزات دچار استهلاک شدند اما شهرداری تهران در این دوره توانست طرح را به بهره برداری برساند.

وی تأکید کرد: دغدغه اتمام طرح های نیمه تمام مساله مورد نظر تمام اعضای شوراست چراکه این سرمایه ها، سرمایه شهری است که در حال از دست رفتن است. امیدواریم شاهد تکمیل طرح های نیمه تمام دیگری با تلاش و کوشش شهرداری باشیم.

سروری با اشاره به نوسازی 550 دستگاه اتوبوس شهر، تصریح کرد: ما بارها این مساله را مطرح کردیم که زمان بازگشایی مدارس، تمام ظرفیت مجموعه های آموزشی فعال خواهد شد؛ این خبر که ما در همین ماه شاهد نوسازی 550 دستگاه اتوبوس هستیم، خبر خوبی بود و امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی افزود: شورا تأکید داشت که شهرداری پروژه های عملی به نتیجه رسیده را در منظر دید عموم قرار دهد و نامگذاری این اقدامات به عنوان امید و افتخار و بهره برداری از طرح های شهری تا دهه فجر انقلاب اسلامی، اقدام خوبی است. امید می رود هر شنبه خبرهای خوشی از سوی شهرداری به استماع مردم شهر برسد.

راه‌اندازی پایانه اکباتان ثمره تلاش نیروهای شهرداری است

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه روز گذشته اتفاق بزرگی در پایتخت رقم خورد که ثمره تلاش نیروهای شهرداری تهران بود، گفت: پایانه اکباتان در دو طبقه با زیربنای 70 هزار متر مربع با کاربری اداری، خدماتی، فنی و مهندسی و خدمات سرویس قطارها روز گذشته به بهره برداری رسید.

وی افزود: خط چهار مترو به طول 22 کیلومتر است و از جمله پر مسافرترین خطوط مترو به شمار می رود که همین موضوع باعث شد راه اندازی این پایانه، ظرفیت بیشتری را به خط چهار اضافه کند و اورهال قطارها را تسریع ببخشد و به افزایش مسافرگیری منجر شود. جا دارد که از متخصصین و نیروهای شهرداری و همچنین مدیران ارشد قدردانی کنیم.

آقامیری یادآور شد: در پایانه بزرگ مترو اکباتان برای تعمیرات شبانه و اورهال قطارها، پیش بینی لازم انجام شده و 19 سوزن دارد. کل ریل‌های این پایانه هفت هزار متر است. پایانه دولت آباد و آزادگان نیز در حال تکمیل است که امیدواریم در همین دوره از مدیریت شهری به بهره برداری برسد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در ادامه این جلسه، با بیان اینکه دو هزار مسجد در شهر تهران وجود دارد، گفت: با این وجود متأسفانه مساجد مورد غفلت قرار گرفته اند در حالیکه مساجد می توانند محل خوبی برای استفاده مردم و به ویژه جوانان باشند.

وی تأکید کرد: ما باید در حوزه مسجد محوری توجه و تمرکز بیشتری داشته باشیم؛ تقاضای من این است که نسبت به این موضوع توجه جدی شود، چراکه مساجد می توانند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند و به رفع مشکل فقر مردم کمک کند.

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز از اقدام خانواده مهتاب موسوی یکی از کارکنان شهرداری برای اهدای اعضای این فرد تقدیر کرد.

انتهای پیام/

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 25136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =