تشریح فرایند تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری برای دبیران کمیته‌های تخصصی

نخستین نشست دبیران کمیته های ۱۱گانه تخصصی برنامه چهارم مدیریت شهری با تشریح فرایند تدوین برنامه، ساختار و ارکان برنامه و کارکردها و انتظارات برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه وبودجه شهرداری تهران، امیر شهرابی مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به شکل گیری ۱۱کمیته تخصصی در برنامه چهارم اظهارداشت: کمیته های اجتماعی و فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمرانی، خدمات شهری و محیط زیست، ایمنی و مدیریت بحران، شهرسازی و معماری، هوشمند سازی، توسعه مدیریت، سرمایه انسانی، مالی و اقتصاد شهری و منابع و مصارف برنامه در نگارش برنامه چهارم همکاری دارند.

به گفته شهرابی، ترکیب اعضاء در هر یک از کمیته های تخصصی برنامه شامل مدیرکل برنامه ریزی معاونت تخصصی به عنوان رئیس کمیته، معاون مدیرکل برنامه ریزی معاونت تخصصی به عنوان دبیر، نماینده اداره کل برنامه‌ و بودجه  به عنوان ناظر، نماینده مرکز مطالعات مرتبط با حوزه تخصصی، نماینده دفتر پایش، دو نفر معاون منطقه مرتبط با حوزه تخصصی، دو نفر عضو علمی و منشی کمیته هستند.

رییس دبیرخانه برنامه چهارم مدیریت شهری ارائه گزارش آسیب‌شناسی و تحلیل وضع موجود باهدف شناخت و احصاء نقاط ضعف، قوت، فرصتها و تهدیدها، منابع، محدودیتها و مسائل حوزه تخصصی را از دبیران کمیته های تخصصی خواستار شد و افزود: همچنین راهبردها، اهداف راهبردی، سیاست ها، شاخص ها و احکام برنامه مرتبط با حوزه تخصصی باید در چارچوب طرح جامع تدوین و تدقیق شوند.

وی، تکمیل فرم‌ها و تهیه مستندات موردنیاز بر اساس اعلام دبیرخانه برنامه و دستورالعمل‌های ابلاغی؛ پیش‌بینی و تدوین پیش‌نویس منابع و اعتبارات موردنیاز و ارائه معیارهای اولویت بندی آن‌ها مرتبط با حوزه تخصصی؛ اعمال بازخوردهای ارائه‌شده از سوی دبیرخانه و شورای راهبری و تلفیق در خصوص برنامه حوزه مربوطه و ارائه پیش نویس نهایی برنامه حوزه تخصصی به دبیرخانه را از جمله وظایف کمیته های تخصصی برشمرد.

در این نشست سهیل کوثری دبیر دبیرخانه برنامه چهارم مدیریت شهری نیز در خصوص درختواره توضیحاتی را بیان کرد و به تشریح اصول حاکم بر برنامه و رویکردهای اصلی، ساختار و ارکان برنامه، معرفی اسناد بالادستی و خروجی های مورد انتظار کمیته های تخصصی پرداخت.

انتهای پیام 

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 25138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =