کاشت سبزیجات و محصولات ارگانیک در ۴ مزرعه خانواده منطقه ۱۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: سبزیجات و محصولات ارگانیک در ۴ مزرعه خانواده به همت مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه کاشت و نگهداری می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی استرابی گفت: ۴ مزرعه خانواده به مجموع مساحت ۳ هزار مترمربع در راستای ارائه خدمات آموزشی فضای سبز و محیط زیستی  به شهروندان، استفاده بهینه از اوقات فراغت آنان و نهادینه کردن فرهنگ کاشت و نگهداری گیاهان در بوستان خلیج فارس، پردیس بانوان، ولیعصر(عج) و مقابل بوستان والفجر در اختیار شهروندان است.

به گفته او؛   در طرح مزرعه خانواده  قطعه زمینی به شهروندان برای آموزش کاشت و نگهداری از سبزیجات توسط کارشناسان فضای سبز در مزارع خانواده داده شده است و خانواده ها سبزیجات و محصولات ارگانیک خود را کاشت و پرورش می دهند.

او در ادامه به برگزاری کلاس های آموزشی شهروندی به منظورآموزش کاشت سبزی و نگهداری از گل و گیاه در منازل به شهروندان به صورت حضوری و غیرحضوری اشاره کرد و گفت: کلاس های حضوری در مراکز  برگزار می شود، همچنین مطالب آموزشی در قالب کلیپ تهیه  و در گروه های مجازی ارائه می شود.

استرابی اضافه کرد: به صورت میانگین ۸۶۰ نفر در هفته از آموزش های شهروندی بهره مند می شوند و با همکاری سراهای محله، خانه های فرهنگ و مساجد و پایگاه های بسیج برای شهروندان علاقه مند نیز کلاس آموزشی برپاست.

او با اشاره به اینکه برای فرهنگ سازی و  نهادینه کردن اصول محیط زیست و فضای سبز آموزش دانش آموزان از مقطع مهدکودک تا دبیرستان در دستور کار مرکز است افزود: همچنین شهروندان می توانند به صورت حضوری و غیر حضوری در قالب گروه های گل و گیاه از مشاوره های کارشناسان مرکز در نگهداری و تکثیر گیاهان خود بهره مند شوند.

انتهای پیام

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 25143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =