لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه۱۴ برای ارتقای سرانه‌های شهری

جلسه هم اندیشی مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با مدیران شهری منطقه۱۴، به منظور تخصیص کاربری های مورد نیاز شهروندان و بهره مندی از ظرفیت های شهری برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، وضعیت کاربری ها، ظرفیت ها و بافت منطقه به منظور توسعه و ایجاد فضایی مطلوب تر برای زندگی با حضور سید مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران، محمد امین سالاری پور شهردار و مدیران شهری  مورد بررسی قرار گرفت.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه در این نشست صمیمی با پرداختن به وضعیت تولید و ساخت مسکن، از تلاش مدیریت شهری منطقه برای رونق و تسهیل روند ساخت و ساز و خدمت رسانی به شهروندان در این خصوص خبر داد.
وی با اشاره به اهمیت افزایش سرانه های عمومی افزود:ما زمین های متعددی در منطقه داریم که در قالب سرانه قابلیت کاربردی دارد اما با توجه به عدم امکان و اشراف شهرداری برای بهره مندی از بسیاری از فضاها و کاربری ها، شرایط مهیا نیست.

بررسی نهادهای عمومی و پلاک هایی در اختیار و پتانسیل های منطقه ۱۴، از جمله وضعیت پلاک های محله دولاب از جمله موارد مورد بررسی در این جلسه بود.

مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه ما در قرارگاه مسکن بازوی مناطق شهرداری هستیم، ابراز امیدواری کرد: از پتانسیل های منطقه برای پیشرفت قرارگاه کمک شود.
به گفته وی؛ برنامه ها باید واقع بینانه نوشته و اجرایی شود و برهمین اساس هر کمکی برای توسعه و بهبود وضعیت در این خصوص از طرف سازمان بربیاید انجام خواهیم داد.

هدایت همچنین از ارائه بسته های تشویقی برای بافت فرسوده  در آینده نزدیک خبر داد که منجر به بهبود شرایط ساخت و ساز و رضایت شهروندان خواهد شد.

شهردار منطقه نیز  با بیان اینکه ظرفیت های مناطق بسیار با هم فرق دارند و باید بخوبی شناخته و شناسایی شوند، گفت: باید نگاه ویژه ای به مناطق جنوبی صورت پذیرد و در این راستا مدیریت شهری منطقه۱۴ آماده هرگونه همکاری با سازمان نوسازی را برای رضایت شهروندان دارد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه ۱۴ در ابتدای سال دفترچه سرمایه گذاری شناسایی برای سرمایه گذاری آماده شده و شهرداری پای کار است تا با مشارکت شهروندان و  نهاد ها و ظرفیت ها طرح های مختلفی نیز در خصوص نوشدن بافت محله ها و ایجاد سرانه های شهری لازم برای استفاده شهروندان اجرایی شود.

انتهای پیام

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 25159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =