خالی بودن انبارهای آتش‌نشانی از تجهیزات به معنی نبود لوازم در شرایط فعلی نیست/ ضرورت آینده‌نگری برای تامین ادوات

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره موضوع مطروحه در هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر مبنی بر خالی بودن انبارهای آتش‌نشانی از تجهیزات و لوازم مورد نیاز توضیحاتی ارائه کرد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با شهر، درباره اینکه در جلسه امروز-۳۰ مردادماه۱۴۰۱- شورای شهر یکی از اعضا گفته «انبارهای سازمان آتش‌نشانی خالی از تجهیزات است و اگر به قید فوریت به آن رسیدگی نشود تا پایان سال دچار بحران خواهیم شد»، توضیح داد: اگر برنامه‌ریزی برای تأمین تجهیزات آتش‌نشانی نشود، شاید سازمان آتش نشانی با مشکلاتی مواجه شود. سازمان نیاز به تعدادی تجهیزات دارد اما به این معنی نیست که وضعیت فعلی خدشه‌ای به فعالیت سازمان وارد کرده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: باتوجه به استخدامی که قرار است صورت گیرد، اگر به فکر ذخیره و تأمین تجهیزات نظیر لباس آتش‌نشانی، لوله، شلنگ و ... نباشیم، ممکن است دچار مشکل شویم.

ملکی با بیان اینکه خالی بودن انبارها از تجهیزات به معنی نبود هیچ وسیله‌ و تجهیزاتی نیست و یا اینکه آتش نشانان دارای لباس، لوله و ... نباشند، افزود: وضعیت سازمان به نقطه‌ای رسیده است که باید تأمین منابع صورت گیرد تا بتوانیم بیشتر تجهیزات را که وارداتی هستند، بخریم.

وی در ادامه تأکید کرد: باید به فکر انبارها باشیم تا وقتی‌که ۱۵۰ نیرو استخدام یا تعدادی ایستگاه راه اندازی شد، دنبال تجهیزات نگردیم و در این باره آینده نگری کرده باشیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه خالی بودن انبارهای تجهیزات آتش نشانی به معنا این نیست که هیچ وسیله‌ای در آن وجود ندارد بلکه به این معناست که لازم است تا برای آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم، عنوان کرد: درحال حاضر برای تأمین تجهیزات لنگ نیستیم.

ملکی در پایان عنوان کرد که بیشتر تجهیزات آتش نشانی وارداتی هستند و تحریم‌ها، افزایش قیمت ارز و ... روی تأمین آن اثر گذاشته است.

انتهای پیام/

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 25168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =