جهش در نوسازی بافت فرسوده منطقه ۷ با ابلاغ تبصره ۱۵/ لزوم بازنگری طرح تفصیلی مبتنی بر حمل‌ونقل پایه

شهردار منطقه ۷ گفت: پیش بینی ما این است که بخش قابل توجهی از بافت فرسوده محدوده منطقه ۷ می تواند با تبصره ۱۵ قابلیت نوسازی به خود بگیرد؛ تا کنون بیش از ۳۰۰ درخواست دستور نقشه و پرونده راکد برای بافت فرسوده در دفاتر خدمات الکترونیکی منطقه ثبت شده که از گذشته رسوب کرده و امیدواریم با ابلاغ ماده ۱۵ جهشی را در نوسازی بافت فرسوده در منطقه داشته باشیم.

نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۷ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت این منطقه در حوزه های مختلف اظهار کرد: در بحث بافت فرسوده بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج و تبصره ۱۵ منتظریم بخشنامه اجرایی و امکان دستور صدور نقشه برای ما فراهم شود؛ پیش بینی ما این است که بخش قابل توجهی از بافت فرسوده محدوده منطقه ۷ می تواند با تبصره ۱۵ قابلیت نوسازی به خود بگیرد؛ تاکنون بیش از ۳۰۰ درخواست دستور نقشه و پرونده راکد برای بافت فرسوده در دفاتر خدمات الکترونیکی منطقه ثبت شده که از گذشته رسوب کرده و امیدواریم با ابلاغ تبصره ۱۵ جهشی را در نوسازی بافت فرسوده در منطقه داشته باشیم؛ این تبصره، بسته تشویقی دارد و تراکم مناسب در آن دیده شده؛ همچنین در حوزه ضریب پارکینگ که یکی از مشکلات اصلی در بحث بافت فرسوده است، تمهیداتی در این تبصره اتخاذ شده و به نظر می رسد با اجرایی شدن این تبصره باب نوسازی در منطقه باز می شود.

وی با بیان اینکه ۶ ساختمان ناایمن در منطقه شناسایی شده و در این باره جلساتی را با دادستان منطقه داشتیم، افزود: در منطقه دبیرخانه ای دائم را بابت این موضوع شکل دادیم تا این ساختمان‌ها به طور مرتب و مستمر رصد شوند و اخطارهای لازم را به مالکان اعلام کردیم. همچنین تمهیدات لازم را با همراهی سازمان آتش نشانی در قالب دستورالعمل به مالکان ابلاغ کرده و فرصتهای مقتضی را به آنها دادیم تا نسبت به ایمن سازی ساختمان ها اقدام کنند. بخشی از این اقدامات تاکنون انجام شده و اگر اجرای آنها به اتمام برسد، این ساختمان‌ها از لیست اماکن پرخطر خارج می شوند.

آبادیان در ادامه درخصوص بازنگری طرح تفصیلی منطقه ۷ توضیح داد: با توجه به اینکه طرح تفصیلی در سال ۹۱ ابلاغ شده و در منطقه ۷ نیز در گذشته چند پروژه بزرگ مانند امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی اجرا شده، لزوم بازنگری در طرح، بیشتر احساس می شود؛ چرا که این بزرگراه ها باعث انشقاق محله ای شده و بخشی از سرانه های خدماتی این محلات منفصل شدند. این بازنگری را مبتنی بر TOD و حمل و نقل پایه در دستور کار قرار داده و مقدمه آن را فراهم می کنیم. با این حال اما تا قبل از آغاز بازنگری با ایجاد طرح های موضوعی و موضعی و با استفاده از ظرفیت کمیسیون ماده پنج در راستای حل مشکلات مردم در حال انجام اقدامات و چاره اندیشی هستیم.

شهردار منطقه ۷ بیان کرد: با توجه به تنش آبی، احداث مخازن ذخیره آب را دنبال و برای تامین آب فضای سبز، روان‌آب ها را به این مخازن هدایت می کنیم. همچنین درخصوص تاب آوری در سطح منطقه، در مسیر زرین گلاب به مسیل باختر بازنگری صورت گرفت و به یک مدل مشارکتی برای احداث رسیدیم که در آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی حمایت از ساخت هتل در منطقه بر اساس اسناد بالادستی را از دیگر سیاست های دنبال شده برشمرد و عنوان کرد: در این باره اراضی که شرایط لازم برای این کار دارند را بررسی و برای کسانی که در بخش ساخت هتل سرمایه گذاری می کنند، تسهیل کار در بخش صدور پروانه را پیگیری می کنیم.

به گفته آبادیان؛ ساماندهی میدان شهید نامجو، میدان امام حسین(ع) و خیابان مادر و کودک بهار از دیگر پروژه های منطقه است.

انتهای پیام/

۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 25191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =