تشریح ویژگی‌های برتر مراکز معاینه فنی خودرو شهر تهران/کدام مراکز معاینه فنی پایتخت خلوت‌تر هستند؟

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: کیفیت خدمات معاینه فنی و دقت و صحت انجام کار در مراکز معاینه فنی شهر تهران در کشور ممتاز و برجسته است.

محسن تبریزی مهر معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با شهر، درباره وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱، بیان کرد: طی  پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱، حدود ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات ۹ درصد افزایش داشته است.

تشریح ویژگی‌های برتر مراکز معاینه فنی خودرو شهر تهران/کدام مراکز معاینه فنی پایتخت خلوت‌تر هستند؟

تبریزی مهر با بیان اینکه از آمار اعلامی، ۵۸۱ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول بوده است، افزود: طی این پنج ماه نقص مربوط به آلایندگی ۷۵ هزار، همراستایی ۴۴ هزار، کمک فنر ۲۰ هزار ، تست ترمز ۵۶ هزار و وضعیت ظاهری ۸۳ هزار دستگاه خودرو مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی شده و در نهایت برای دریافت معاینه فنی توسط راکبین، رفع ایراد شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد که در مجموع ۲۹ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده اند.

تشریح ویژگی‌های برتر مراکز معاینه فنی خودرو شهر تهران/کدام مراکز معاینه فنی پایتخت خلوت‌تر هستند؟

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان مرداد حدود ۵۵۳ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده است، عنوان کرد: از این تعداد، حدود ۱۰۱ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع حدود ۱۷ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

تشریح ویژگی‌های برتر مراکز معاینه فنی خودرو شهر تهران/کدام مراکز معاینه فنی پایتخت خلوت‌تر هستند؟

وی  در ارتباط با وضعیت کاری مراکز توضیح داد: در حال حاضر روزانه حدود ۵ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می کند و اکثر مراکز به ویژه مراکز واقع در جنوب تهران فاقد صف هستند. مراکز بیهقی، نیایش، دماوند، آبشناسان، سراج، بعثت، فدائیان اسلام، ایران خودرو و تمامی واحدهای سیار از ساعت ۷ لغایت ۱۷ و مراکز الغدیر، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد،چیتگر و ابوذر از ساعت ۷ لغایت ۱۶ و مراکز شقایق و چمران از ساعت ۷ لغایت ۱۵ ارائه خدمات می‌کنند.

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه یادآور شد: شهروندان می توانند به منظور مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت دهی اینترنتی با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند. این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه تهران من در دسترس است.

تبریزی مهر درباره خودروهای مشمول معاینه فنی، گفت: براساس قانون خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چهارسال از انجام معاینه فنی معاف می باشند لذا از شهروندان تقاضا می گردد برای انجام معاینه فنی دوره ای جهت توزیع مراجعات در طول سال و جلوگیری از ازدحام در مراکز معاینه فنی در ایام ابتدایی سال تنها خودروهایی که براساس ماه، چهارسال از تولید آن گذشته به مراکز مراجعه نمایند. هم اکنون خودروهای تولید داخل شهریور ۱۳۹۷ و ماقبل  و خودروهای وارداتی آگوست ۲۰۱۸ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.

وی در توضیح دلایل برتری معاینه فنی شهر تهران عنوان کرد: آزمون ها و کنترل های انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران منطبق بر آیین نامه، دستورالعمل و استانداردهای ابلاغی دولت انجام می‌شود و به صورت مستمر صحت عملکرد مراکز معاینه فنی و و انطباق سنجی رویه های آن مراکز با دستورالعمل ها توسط کارگروه استانی وزارت کشور، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و سایر دستگاه های نظارتی دارای تکلیف در این ارتباط پایش و کنترل می‌شود. براساس مصوبات دولت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران متشکل از پلیس راهور، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران اداره می‌شود.

تبریزی مهر با بیان اینکه مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای بدنه کارشناسی قوی بوده که با استفاده از تجهیزات بروزآوری شده خدمات کیفی و قابل اعتمادی را به مشتریان ارائه می‌کند، افزود: خوشبختانه مرکز معاینه فنی با سابقه بیش از ۲۰ سال توانسته این حس اطمینان را در مشتریان خود ایجاد کند. در حال حاضر بخشی از خودروها خارج از الزامات قانونی معاینه فنی دوره ای چندین مرتبه جهت کنترل وضعیت ایمنی خودرو خود به مراکز مراجعه و از مشورت های فنی کارشناسان مرکز استفاده می کنند که این مساله حاکی از اعتماد مشتریان به کیفیت خدمات مراکز معاینه فنی شهر تهران است.  

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه عنوان کرد: در مراکز معاینه فنی شهر تهران با هدف ایجاد احساس اطمینان در مشتریان و آسودگی خاطر ایشان از دقت و صحت انجام معاینه فنی، تمامی خدمات فنی ارائه شده ضمانت می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای پایش بیشتر آلایندگی خودروها و و کاهش آلودگی هوا بنا بر مجوز سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران معاینه فنی برتر در ۹ مرکز منتخب بیهقی، سراج، آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، چمران و خاوران انجام می‌شود، افزود: خودروها می توانند بصورت اختیاری در صورت احراز شرایط لازم نسبت به اخذ معاینه فنی برتر و استفاده از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تردد در طرح کاهش و ترافیک اقدام کنند. لازم به توضیح است تفاوت معاینه فنی برتر و عادی تنها در فرآیند آزمون آلایندگی خودرو بوده و از لحاظ هزینه پرداختی یکسان است. 

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه گفت: این مراکز منتخب به استناد ضوابط قانونی و ممیزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران به دلیل احراز شرایط لازم نظیر صحت و سلامت عملکرد مرکز در بخش نیروی انسانی و تجهیزات دارای گواهی صلاحیت صدور معاینه فنی برتر هستند.

تبریزی مهر یادآور شد: شهر تهران از بضاعت ۵۴ خط معاینه فنی خودروهای سبک و ۱۱ خط معاینه فنی موتورسیکلت در ۱۶ مرکز ثابت و هفت واحدسیار با پراکندگی مناسب درسطح شهر برخوردار بوده و ظرفیت پذیرش سالانه بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه خودرو را دارد. شهر تهران بیشترین تعداد خطوط معاینه فنی در شهرهای کشور را داشته و از منظر سابقه نیز با توجه به راه اندازی اولین مرکز معاینه فنی خودرو کشور توسط شهرداری تهران در سال ۱۳۷۹، پیشتاز است. 

به گفته وی؛ با رویکرد حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌های پایتخت در هشت مرکز معاینه فنی شهر تهران بیهقی، سراج، الغدیر، شقایق، دماوند، چمران، نیایش و آبشناسان رایگان است.

انتهای پیام/

۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 25292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =