برگزاری کارگاه نظری محرم‌شناسی در خانه موزه مدرس

شهردار منطقه ۱۲‌ از برگزاری کارگاه نظری «محرم‌شناسی» در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی شناخت محرم، شعائر و آیین‌های ویژه محرم را زمینه‌ای برای معرفت‌افزایی در مورد قیام عاشورا دانست و با تأکید بر مقام رفیع سید الشهدا (علیه‌السلام) گفت: دستگاه تربیتی امام حسین (علیه‌السلام)، بی‌حد و مرز است و شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» حقیقت بزرگ تاریخ به شمار می‌رود؛ ازاین‌رو شناخت مکتب ایشان، به‌ویژه برای تربیت نسل جدید تأثیر به‌سزایی دارد.
یزدی با اشاره به برگزاری کارگاه محرم‌شناسی در این منطقه بیان کرد: از بهترین استفاده‌ها از این دستگاه معرفتی، انجام مطالعات و پروهش در حوزه‌های نظری است؛ چراکه تولید محتوای تفکربرانگیز در جاودانه‌کردن و غنای این میراث معنوی شیعه از اهمیت بالایی برخوردار است.
سید امیرحسین ساداتی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲ در مورد برگزاری این کارگاه توضیح داد: کارگاه نظری محرم‌شناسی با موضوعاتی چون شناخت تاریخ محرم در تهران، مکان‌شناسی، شخصیت‌شناسی، نشانه‌شناسی، بررسی مراسم اقوام در تهران با حضور ۴۵ نفر از شهروندان در خانه موزه مدرس برگزار شد.
وی افزود: ویژه‌برنامه‌های پژوهشی محرم‌شناسی در منطقه ۱۲ طی هفته‌های آتی با هدف تولید محتوای نظری در این حوزه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
کد خبر: 25327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =