رسانه ملی، مدارس و دانشگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی درخصوص ورزش همگانی وارد عمل شوند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هدف اصلی ایجاد بوستان‌های مادر و کودک، مناسب‌سازی و ایجاد تجهیزات ورزشی برای بانوان است.

علیرضا نادعلی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با تأکید بر اینکه سازمان ورزش شهرداری با رویکرد ورزش همگانی و شهروندی پیش می‌رود، اظهار کرد: فرسودگی و کهولتی در دستگاه‌های زیر نظر سازمان ورزش شهرداری ایجاد شده بود که در حال حاضر مجبور و مشغول به رفع نواقص، نوسازی دستگاه‌ها و تغییر ساختار در این بخش هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فصل تابستان مجالی برای رخ نشان دادن خدمات ورزش همگانی است، یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع، بروزرسانی تجهیزات به طور جدی دنبال شد و این مساله را پیگیری کرده ایم، البته بخشی از اقدامات در حوزه ورزش، همکاری و تعامل بخش خصوصی با شهرداری را می‌طلبد.

وی درخصوص عدم استفاده شهروندان از دستگاه‌های ورزشی موجود در نقاط مختلف شهر خاطرنشان کرد: آموزش شهروندی در این زمینه باید تقویت شود و تنها شهرداری در آن دخیل نیست، بلکه رسانه ملی، مدارس، دانشگاه‌ها و نهادهایی از این قبیل باید در کنار شهرداری، آموزش شهروندی در زمینه ورزش را جدی بگیرند.

نادعلی با تأکید بر اینکه یک ضلع زیست درست در شهر ورزش است، تصریح کرد: ورزش، سلامت جسم و روان را به دنبال دارد و پایه هر تلاش و فعالیتی که انجام می‌شود، تندرستی جسم و روان است.

وی ادامه داد: در کنار تجهیزات و امکانات ورزشی که ایجاد می‌شود، باید فرهنگسازی در اولویت قرار بگیرد و اگر فرهنگسازی نباشد، این تجهیزات، تنها زینتی خواهد بود که گوشه و کنار شهر را اشغال می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با ماهیت ورزشی بوستان‌های مادر و کودک نیز گفت: هدف اصلی ایجاد بوستان‌های مادر و کودک، مناسب‌سازی و ایجاد تجهیزات ورزشی برای بانوان است که این امکانات در بوستان‌های موردنظر در حال تکمیل است.

انتهای پیام/

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 25372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =