کارگاه یک‌روزه «جهان‌های موازی» برگزار شد

کارگاه یک روزه «جهان‌های موازی» در مرکز علم گنبد مینا با مشارکت باغ کتاب در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد.

به گزارش شهر، کارگاه یک روزه "جهان های موازی" جمعه ۴ شهریور ماه ۱۴۰۱ با حضور جمعی از علاقمندان به علم نجوم طبق اعلام قبلی با حضور دکتر نرگس فتحعلیان، مدرس دانشگاه، نویسنده و مترجم کتاب‌های علمی دانشگاهی در سه بخش علمی از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۴:۳۰ برگزار و در این کارگاه تابستانه بحث وجود جهان های موازی و نظریه های چند جهانی بررسی شد.
اساتید حاضر در جلسه تاکید کردند؛ این مباحث از دیرباز مورد توجه اندیشمندان مختلف بوده و از زمان یونان باستان افرادی همچون آناکسیماندر و دموکریتوس به این موضوع علاقه نشان داده اند، همچنین در ایران نیز دانشمندانی چون ابن سینا و ابوریحان بیرونی تحلیل هایی بر آن داشته اند.
 در این کارگاه یک روزه علاقمندان با نظریه های چند جهانی در فیزیک معاصر و بسیاری از نظریه های مرتبط با آن همچون نظریه تورم، نظریه ریسمان، مکانیک کوانتوم و حتی ابعاد چند جهانی ریاضیاتی آشنایی پیدا می کنند.
گفتنی است آسمان‌نمای «گنبد مینا» و «باغ کتاب» در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد کارگاه‌های آموزشی «کیهان شناسی برای همه» را در قالب کارگاه‌های متعدد در ۵ هفته برگزار می‌کند که علاوه بر «خورشید شناسی» که در ۲۸ مرداد ماه و «جهان موازی» در ۴ شهریور ماه برگزار شد؛ «سفر در زمان کیهانی» ۱۱ شهریور، «داستان گالیله و اختراع تلسکوپ» ۱۸ شهریور و «هوش فرازمینی» ۲۵ شهریور را برگزار خواهد کرد.
علاقمندان برای شرکت در این گارگاه‌ها می‌توانند در روزهای اعلام شده به آدرس میدان ونک، بزرگراه حقانی، بوستان آب و آتش، گنبد مینا مراجعه کنند و برای ثبت نام در این کارگاه‌ها نیز می‌توانند به آدرس event.bagheketab.com  مراجعه کنند.

انتهای پیام 

۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 25392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =