شناسایی مسائل کلیدی و اولویت‌های شهری برای تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت پرهیز از کلی گویی و ایده آل گرایی در تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری گفت: مسائل کلیدی و اولویت دار شهری باید از سوی کمیته های تخصصی شناسایی شده و در قالب احکام برنامه چهارم لحاظ شوند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه وبودجه شهرداری تهران، امیر شهرابی در دومین نشست ناظران و دبیران کمیته های تخصصی برنامه چهارم مدیریت شهری اظهار داشت: با ابلاغ وزارت کشور، برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران طبق دوره مدیریت شهری برای ۴ سال تدوین می شود. بنابراین با توجه به محدودیت زمانی، نیازمند هم افزایی بیشتر در درون مجموعه شهرداری هستیم.

وی، از مساله محوری به عنوان یکی از رویکردهای جدی در تدوین برنامه چهارم یاد و تصریح کرد: ضمن پرهیز از کلی گویی و ایده آل گرایی، اهداف برنامه باید واقع گرایانه باشد و تناسب اهداف با منابع شهرداری را نیز برای تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری درنظر بگیریم.

رییس دبیرخانه برنامه چهارم مدیریت شهری، ایجاد یک پیوستار منطقی بین چشم اندازها و اقدامات اجرایی جهت حل مسائل کلیدی شهر، برآورد صحیح منابع لازم برای تحقق احکام برنامه، روشن بودن ماموریت ها؛ تصریح نقشها و مسئولیتها و ابلاغ سازمان اجرایی و تمرکز بر پایش مستمر برنامه و تکمیل چرخه برنامه ریزی را از دیگر رویکردهای تدوین برنامه چهارم توسعه شهر تهران برشمرد.

به گفته شهرابی، در تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری علاوه بر پیشنهاد حکم جدید، به احکام برنامه پنجساله سوم توسعه شهر تهران نیز در قالب ابقای حکم، پیشنهاد حذف و پیشنهاد اصلاح حکم توجه خواهد شد.

دبیر شورای راهبری و تلفیق برنامه چهارم مدیریت شهری تهران، توجه به نخبگان شهری را یکی از ۴ راهبرد کلان از نگاه شهردار تهران عنوان کرد و گفت: جلب مشارکت مردم در تدوین برنامه چهارم در دستور کار ماست و در این مسیر از دیدگاه های کارشناسی تشکل های مردمی بهره خواهیم برد.

در این نشست، دبیران کمیته های تخصصی، ضمن طرح نظرات و پرسش ها برای پیشبرد فرایند برنامه چهارم، گزارش های خود را ارائه کردند. 

انتهای پیام 

۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 25405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =