ارجحیت فروش املاک شهرداری تهران از طریق بورس/صرفه‌جویی ۳۰ درصدی با خرید قیر و میله‌گرد از بورس کالا

معاون شهردار تهران در نشست بررسی عملکرد درآمد غیر نقد، بر تحقق درآمد غیر نقد با استفاده از هم افزایی شکل گرفته در شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، ابوالفضل فلاح با اشاره به دستور ویژه شهردار تهران مبنی بر احصای مشکلات موجود در موضوع درآمد غیر نقد، گفت: شناسایی معضلات موجود نیازمند یک ادبیات مشترک مابین بخش های مختلف شهرداری ازجمله معاونت امور مناطق، سازمان املاک، اداره کل درآمد و مناطق ۲۲ گانه است، که برای ایجاد این مفاهمه و همچنین ارتقای تعاملات فی مابین،کمیته ای تحت عنوان «کارشناسی اجرایی غیرنقد» تشکیل شد تا شاهد مدیریت اثرگذار، شفافیت و سلامت در امور مرتبط با درآمد غیرنقد باشیم.
وی در ادامه به موضوع فروش املاک از طریق بورس کالا پرداخت و افزود: تاکنون در حال پیگیری مشکلات حقوقی موجود درمسیر فروش املاک و مستغلات شهرداری تهران در بازار بورس و حل و فصل آنها بوده ایم و قرار است که به امید خدا در آینده نزدیک، نخستین حراجی اتفاق بیافتد و پس از آن برنده موظف است ۱۰ درصد از مبلغ کل را در ابتدای امر و سپس با پرداخت ۳ قسط ۳۰ درصدی، کل مبلغ را ظرف مدت یکماه تسویه کرده و شهرداری هم در قبال آن وظیفه دارد که ظرف مدت ۷۵ روز سند را به نام فرد، منتقل کند.

فلاح همچنین بر ارجحیت داشتن فروش املاک از طریق بورس تاکید و تصریح کرد: تجربه خرید قیر و میلگرد از طریق بازار بورس کالا، گواه افزایش شفافیت و سرعت خرید کالا به همراه صرفه جویی ۳۰ درصدی در خرید بود به همین دلیل توصیه من این است که فروش املاکی که دارای سند هستند، از طریق بورس صورت بگیرد چرا که با این روش علاوه بر آنکه شاهد شفافیت خواهیم بود، همه پیمانکاران از مناطق مختلف می توانند حواله های خود را در این بازار ارائه کنند.

وی در خصوص املاک تجاری که سند آنها به نام شهرداری نیست، اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده با سازمان بورس کالا، مقرر شده است تا املاک تجاری فاقد سند که دارای تسهیم نامه بوده و مالکیت آنها در دست شهرداری است، با شرط انتقال قطعی سند، امکان عرضه در بورس کالا را پیدا کنند.

معاون شهردار تهران در ادامه از کارگزاری هایی که در شهرداری مشغول به کار هستند سخن گفت و افزود: به دنبال بازتعریفی از این کارگزاری ها هستیم و تنها آنهایی را که رزومه و دارایی خوبی داشته و دارای رتبه بندی هستند، به کار خواهیم گرفت تا رقابت سالمی را در میان کارگزاران شاهد باشیم.

وی همچنین به موضوع تکمیل بخشنامه تفویض اختیار فروش و تهاتر املاک به مناطق پرداخت و بیان داشت: مقرر شده است که سقف فروش املاک را که سابقا تا سقف متراژ بوده، برداشته و تنها سقف ریالی که در آیین نامه معاملات املاک شهرداری و در چارچوب بودجه ابلاغی بوده، در نظر بگیریم.

فلاح در خاتمه توضیحاتی در خصوص اعمال تخفیف ترکیبی نقد و غیر نقد، بررسی اعمال کارمزد بر اقساطی شدن عوارض و همچنین بررسی امکان اخذ تضمین در تقسیط عوارض را که از جمله سوالات مطروحه در این نشست بود ارائه کرد و افزود: اداره کل تشخیص و وصول درآمد بایستی بررسی های لازم را در موارد فوق الذکر انجام داده و نتایج حاصله را در جلسه ای که با حضور معاونین مالی و اقتصاد شهری و روسای ادارات املاک مناطق برگزار خواهد شد، اعلام کند.

گفتنی است نشست بررسی عملکرد درآمد غیر نقد با حضور معاون مالی و اقتصاد شهری و مدیران کل این حوزه، مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق، شهرداران مناطق ۱۶،۵،۲،۱ و ۱۸ برگزار شد.

انتهای پیام 

۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 25408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =