دلیل بلاتکلیفی ۵ هزار هکتار از املاک تهران چه بود؟

پنج هزار هکتار از املاک شهر تهران سال‌هاست که به علت محدودیت‌های شهرسازی در بلاتکلیفی مانده و قرار است در آینده اتفاقات جدیدی برای آن رخ دهد.

به گزارش خبرنگار شهر، در چندسال اخیر برخی محدودیت‌های شهرسازی موجب شده بود تا شاهد برخی بلاتکلیفی‌ها باشیم؛ موضوعی که باعث شده تا ۵ هزار هکتار از املاک شهر تهران سال‌ها به دلیل محدودیت‌های شهرسازی در بلاتکلیفی بماند.

ضوابط محدود کننده‌ای که این وسعت از املاک شهر تهران را در بلاتکلیفی گذاشته که یکی از راه‌حل‌های تعیین تکلیف کردن این املاک، آوردن آن در چهارچوب طرح تفصیلی است و این املاک بیشتر در مناطقی نظیر ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ جای گرفته‌اند.

در همین راستا صارمی معاون شهرسازی شهرداری تهران درباره علت بلاتکلیفی املاک می‌گوید: «نهاد تهیه کننده و مجری این امر ۲ نهاد متفاوت بودند که زبان و خوانش مشترکی نداشتند و شناخت کمی از موضوعات شهری شورای عالی معماری شهرسازی داشت».

وی ادامه می‌دهد: «این موضوع باعث شده طرح‌های جامع و تفصیلی بیشتر به صورت نقشه‌های زیبا خودنمایی کند، اما عملا در اجرا قابلیت اجرایی نداشته است».

بر همین اساس این موضوع باعث شده که در این محدوده امکان سرمایه گذاری و تحرک از سرمایه‌گذاران گرفته شود و حالا قرار است طبق گفته سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران اتفاقات خوبی در این مناطق رخ دهد و شاهد طرح بازآفرینی در سایر اراضی پایتخت مانند کوره‌های آجرپزی منطقه ۱۹ باشیم تا اقدامات خوبی در زمینه مسکن، فعالیت‌ها و … شکل گیرد.

بهتر است بدانید؛ طرح جامع و تفصیلی یکی از عوامل مهم در بلاتکلیفی املاک شهر تهران است که در این سال‌ها تنها ۲۰ درصد از آن محقق شده و باید با تلفیق خدمات و … مردم و سرمایه گذاران را به این مناطق بازگردانیم.

گفتنی است؛ شهرداری تهران در دوره جدید به دنبال رفع بی عدالتی است و روند نوسازی شهر تهران به زودی از این روند کند خارج می‌شود و تا پایان سال این ۵ هزار هکتار املاک بلاتکلیف، تعیین تکلیف خواهند شد و مردم با سهولت بیشتر می‌توانند نسبت به نوسازی املاک اقدام کنند.

انتهای پیام/

۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
کد خبر: 25416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =