شکایت حقوقی شهرداری منطقه ۱۸ از مالکان شن چاله‌ها

شهردار منطقه۱۸ در مورد آخرین وضعیت شن چاله های منطقه گفت: مجموع مساحت شن چاله ها و فضای پیرامونی آنها حدود ۲۰۰ هکتار است، اما مساحت شن چاله ۷۰ تا ۸۰ هکتار است که پنج مالک اصلی دارد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸؛  محمدجواد خسروی با بیان اینکه ما طرحی داشتیم که با مالکان موضوع تغییر کاربری و همچنین  ایمن سازی شن چاله ها را پیش ببریم و چند جلسه نیز برگزار شد، اما به توافق کلی نرسیدیم، گفت: مالکان در موضوع تغییر کاربری همراه نیستند و حتی محل اختلاف ما خود مسئله ایمن سازی شن چاله ها است که هزینه هنگفتی دارد.

خسروی با تاکید بر اینکه  با توجه به اینکه در سالهای گذشته برداشت اضافه از معادن صورت گرفته است، ادامه داد: این برداشت اضافی به گونه ای است که برخی شن چاله ها عمق ۱۳۰.۱۴۰ متر پیدا کردند، به دنبال آن هستیم که این زمین ها  به شهرداری واگذار شود تا شهرداری هم این زمین ها را پس از بهسازی در اختیار مردم قرار دهد.

به گفته شهردار منطقه ۱۸، شن چاله ها در سنوات گذشته جایی برای برداشت شن و ماسه شهر تهران بود که باید تا عمق ۳۰ متر برداشت می کردند اما حالا برداشت زیاد شده و مشکل حاد ایجاد کردند، این شن چاله ها در حالی ایجاد شده که در صد متری یک مجتمع هستند و در سمت شرقی شن چاله ها به فاصله ده متری نیز رودخانه کن قرار دارد و این گودها خطر بالقوه هستند.

خسروی با تاکید بر اینکه شهرداری در مرحله اول بحث ایمنی و بعد تغییر کاربری را دنبال می کند، تاکید کرد: شهرداری عزم جدی برای حل این مشکل  دارد و با دادستان چندبار جلسه داشتیم و حتی شکایت حقوقی  از این چند شرکت کردیم و امید است در ماه های اینده به نتایج خوب برسیم، البته به تازگی با یکی از نهادها که مالکیت بیش از ۵۰ درصد شن چاله‌ها با آنهاست، مذاکرات خوبی داشتیم که پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی می شود.

وی با اشاره به تمهیدات شرکت «خاکریز آب» برای ایمن سازی  جداره رودخانه کن گفت: شرکت خاکریز آب برای ایمن سازی  جداره رودخانه کن اقداماتی انجام داد  تا اگر سیلی رخ داد،  شن چالها خودش حادثه نشود اما مسئله اصلی ایمنی خود شن چالهاست و از آنجایی که  مالک دارد باید یک فکری برای آنها شود.

انتهای پیام 

۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 25427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =