شناسایی نقاط حادثه‌خیز پایتخت برای مدیریت سیلاب‌های احتمالی فصلی

معاون امور مناطق شهرداری پایتخت از شناسایی نقاط حادثه خیز شهر تهران برای آبگرفتگی معابر و مدیریت سیلاب‌های احتمالی در صورت وقوع بارش‌های پاییزی خبر داد.

حسین نظری در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به سیل اخیر امامزاده داوود و اقدامات شهرداری تهران در این باره گفت: چند روز قبل از سیل امامزاده داوود هشدارهای هواشناسی اعلام کرده بود که بارش های سیل آسایی در شمال تهران روی می دهد. به همین دلیل به تمامی مناطق ۲۲گانه شهر تهران نیز اخطارها در خصوص لایروبی انهار، جوی ها و مسیل ها انجام و نقاط آبگیر شهر تهران نیز شناسایی و تمهیداتی در این زمینه در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در زمان باران های سیل آسای کشور اتفاق خاصی برای شهر تهران روی نداد و بحران خاصی را در این باره در پایتخت تجربه نکردیم، افزود: اقدام دیگری که روز قبل از بارش های اخیر انجام شد، اعلام اخطارهای مکتوب به مالکان و بهره برداران مراکز تفریحی در مناطق کوهستانی از سوی شهرداران مناطق بود و طی رصدهایی که کارشناسان معاونت امور مناطق و بنده انجام دادیم، این ابلاغ های کتبی رویت شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه خواهش ما از مالکان برخی از رستوران ها و مراکز تفریحی در نقاط حادثه خیز شهر تهران این است که به اخطارهای شهرداری تهران در این زمینه توجه کنند، ادامه داد: متاسفانه در امامزاده داوود به دلیل بی توجهی ای که برخی از مالکان به اخطارها کردند، جان هموطنانمان به خطر بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم به این اخطارها توجه نکنند، بحران بارش های سیل آسا جبران ناپذیر خواهد بود، بیان کرد: شهرداری تهران برای وقوع بارش های احتمالی فصل پاییز نیز اقدام به شناسایی نقاط حادثه خیز شهر تهران کرده است و این اطلاعات در اختیار شهرداران مناطق ۲۲گانه قرار داده شده تا قبل از شروع فصل بارش های فصلی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

نظری با بیان اینکه شهر تهران برای بارش های فصلی پاییز آماده است، یادآور شد: یکی از نقاطی که می تواند در صورت بارش باران های سیل آسا خطر آفرین باشد، گودهای شهر تهران است که از سازمان های مربوطه مانند معاونت فنی و عمران و شهرسازی درخواست کرده ایم تا نسبت به بررسی ایمنی این گودها و یا ابلاغ تذکرات لازم به مالکان گودهای ناایمن اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 25461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =