جانمایی دو مخزن جدید آب اضطراری در شرق تهران

شهردار منطقه۸ گفت: شهرداری منطقه با هدف هدایت و بهره برداری از آبهای سطحی و ذخیره آن برای مواقع بحرانی، دو مخزن آب اضطراری را جانمایی کرده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ فاطمه تنهایی در جلسه قدردانی از نمایندگان گروه های دوام و میرآب این منطقه که با حضور رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و آبفا برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت شهرداری تهران در سیل اخیر حومه تهران گفت: شهرداری تهران در راستای مسئولیت اجتماعی خود بسیار مناسب و ارزنده اقدام کرد.

تنهایی با تاکید بر حساسیت منطقه ٨ در حوزه آب گفت: در همین راستا مخزنی در مسیر آب مسیل باختر تعبیه شده است و از ذخیره آن برای ابیاری فضای سبز استفاده میکنند.

او اضافه کرد: همچنین مخزن امدادگران در همین راستا در حال احداث است و سعی میکنیم از آبهایی که هدر میرود استفاده بهینه شود.

شهردار منطقه ٨ در ادامه از حضور پررنگ بانوان در گروه های داوطلب خبر داد و افزود: پا به کارترین نیروهای ما در گروه های دوام زنان هستند و مردان در واقع مکمل انها هستند.

او همچنین از فراهم کردن تسهیلات رفاهی و ورزشی برای اعضا دوام منطقه ٨ خبر داد که با استقبال و تشویق اعضا مواجه شد.

او در ادامه درباره جابه جایی تیرهای چراغ برق به عنوان موانع خدمت رسانی در مواقع بحرانی گفت: متاسفانه این کار در حیطه اختیارات شهرداری تهران نیست با این حال ما هم مکاتبه و هم اخطار به شرکت برق داده ایم.

علی نصیری، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در ادامه این جلسه از وجود ١٥ کمیته تخصصی در ستاد مدیریت بحران شهر تهران خبر داد و افزود: گروه دوام (میرآب) منطقه ٨ از فعالترین نمایندگان دوام هستند که باید از آنها قدردانی کرد.

نصیری با بیان اینکه ٩٢ درصد اعضا دوام را بانوان تشکیل میدهند، گفت: این رقم امسال به ٨٨ درصد تعدیل شده است، البته که هدف ما ایجاد محدودیت برای زنان نیست بلکه هدف ما رویکرد توسعه و جذب بیشتر مردان در گروه های دوطلبانه است.

به گفته او؛ منطقه هشت به واسطه بافت فرسوده زیاد در محله های وحیدیه و زرکش در وقوع زلزله و سیل مستعد بلایا زیادی است که باید اقدامات پیشگیرانه و تجهیزات فراهم شود.

انتهای پیام

۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 25504

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =