اجرای عملیات سم‌پاشی و آبشویی درختان در منطقه ۱۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: عملیات سم پاشی و آبشویی درختان و درختچه به منظور افزایش طول عمر درختان و درختچه های منطقه در حال انجام است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی استرابی گفت: به منظور افزایش طول عمر درختان و حفظ و نگهداری از انها در راستای آفت زدایی اقدامات کنترلی آفات همچون پایش روزانه درختان و درختچه های سطح منطقه توسط کارشناسان مرکز تام و کارشناسان گیاه پزشکی اداره فضای سبز در حال انجام است.

به گفته او، تجمع گرد و غبار در سطح برگ و تاج درختان باعث تغییر رنگ، عدم شادابی و مختل شدن عمل فتوسنتز در انها می شود، به همین منظور عملیات آبشویی درختان بطور مستمر و شبانه حداقل ۲۰۰۰ اصله درخت  با هدف کاهش آلودگی سطح برگ درختان انجام می شود.

استرابی افزود: همچنین اقداماتی نظیر سمپاشی درختان با سموم گیاهی کم خطر، حذف سرشاخه های خشک و خطر ساز، مبارزه با بیماری های گیاهی و باندینگ و تیمار درختان بطور مستمر در سطح منطقه به اجرا درمی آید.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در ادامه به تمهیدات و اقدامات ایمن سازی بوستان ها اشاره کرد و گفت: بازدید های مستمر کارشناسان hse   سطح منطقه در راستای طرح ایمن سازی و رفع نواقص موجود در بوستان ها انجام و همه موارد مانند چاه ها و قنات های ناایمن، وسایل بازی کودکان و ست های ورزشی، سرویس های بهداشتی فرسوده و معیوب، تابلوبرق های ناایمن، پای چراغ های فاقد در پوش و خطر ساز، معابر ناهموار و چاله های موجود در سطح چمن در هفته های اخیر شناسایی و به پیمانکاران  برای رفع آنها ابلاغ شد و اکنون در حال رفع موارد یاد شده هستند.

انتهای پیام

۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 25527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =