برگزاری مناقصه برای مرمت خانه وثوق‌الدوله و فروغ فرخزاد تا پایان سال

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر بررسی خانه فروغ فرخزاد توسط مشاور از ابتدای سال آغاز شده و طی هفته‌های آتی نیز به پایان می‌رسد و بعد از آن مناقصه برای انتخاب پیمانکار برگزار می‌شود.

محمد مویدی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: بحث خرید خانه های تاریخی یک فرآیند خاص دارد و اولین مساله ای که در این حوزه اهمیت دارد، شناسایی خانه های تاریخی است.

وی با بیان اینکه برخی از خانه ها ثبت ملی شده اند و ارزش تاریخی خاصی دارند، افزود: برخی از این خانه ها متعلق به مشاهیر است که شهرداری های مناطق اقدام به تملک آن کرده اند. مذاکره ای را با شهرداران مناطق شروع کرده ایم تا بتوانیم لیست این خانه ها را تهیه کرده و در اقدام بعدی با مناطق وارد مذاکره می شویم تا این املاک را در مسیر بهره برداری قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر خانه فروغ فرخزاد را که توسط شهرداری منطقه ۱۱ سال ها پیش تملک شده بود، در دستور کار قرار داده ایم؛ مشاور در حال مطالعه و بررسی این خانه است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند خانه های تاریخی کمی متفاوت است، بیان کرد: برای این خانه ها در گام نخست باید مشاور واجد شرایط گرفته شود تا نواقص و مشکلات خانه را بررسی کرده و بر اساس آن یک دستور مرمت تهیه می شود که ما بر اساس آن، یک مناقصه برگزار می کنیم و پیمانکار انتخاب شده و در نهایت نیز زیر نظر مشاور کار مرمت خانه انجام می شود.

مویدی یادآور شد: در حال حاضر بررسی خانه فروغ فرخزاد توسط مشاور از ابتدای سال آغاز شده است و طی هفته های آتی نیز به پایان می رسد و بعد از آن مناقصه برای انتخاب پیمانکار برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به خانه تاریخی وثوق الدوله واقع در منطقه ۱۴ تهران تاکید کرد: طی مذاکره ای که با شهرداری منطقه انجام شد، این خانه در اختیار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفت. به مدت ۶ ماه است که مشاور روی آن کار می کند. این خانه یک عمارت تاریخی است و تا پایان سال نیز مناقصه پروژه برای انتخاب پیمانکار برگزار می شود.

انتهای پیام/

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 25536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =