به زودی دو همراه‌سرا در تهران راه‌اندازی می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از بهره‌برداری از دو همراه‌سرا برای همراهان بیماران در آینده نزدیک خبر داد.

مهدی پیرهادی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه احداث همراه‌سراها از اوایل دوره مدیریت جدید شهری مجددا پیگیری شد و بنده نیز بازدیدهای میدانی در این زمینه داشتم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: من توفیق داشتم در طول مدتی که شهردار یکی از مناطق بودم، اولین همراه‌سرای شهر در نزدیکی بیمارستان مفید احداث شد. به دنبال ایجاد این همراه‌سرا، شهرداری‌های مناطق دیگر نیز احداث همراه سرا را آغاز کردند.

وی با تأکید بر اینکه در مرکز شهر تهران به ویژه اطراف بیمارستان امام خمینی(ره) کمبود جدی همراه‌سراها را شاهد هستیم، یادآور شد: با توجه به این موضوع، افتتاح حداقل دو همراه‌سرا تا آغاز فصل سرما را در دستور کار جدی قرار دادیم.

پیرهادی از پیگیری برای راه‌اندازی یک همراه‌سرا در منطقه ۶ خبر داد و افزود: چندی پیش با شهردار منطقه ۶ جلسه‌ای در این خصوص داشتیم و قرار بر این شد به زودی یکی از همراه‌سراها افتتاح شود و پس از آن نیز دیگری آماده خواهد شد.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این همراه‌سراها، افرادی که به دلیل بیماری عزیزان خود از شهرستان‌ها به تهران مراجعه می‌کنند، می‌توانند در این فضاها اسکان داشته باشند و بخشی از سختی‌ها و مشکلات آنها کاسته شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سعی کردیم مشارکت مردم را برای ساخت همراه‌سراها جلب کنیم، خاطرنشان کرد: خیرین در این زمینه به خوبی ورود پیدا کردند و تلاش و دغدغه آنها برای مشارکت در این امر خیر جای تقدیر دارد.

وی درخصوص مشارکت شهرداری در احداث همراه‌سراها گفت: شهرداری در بهسازی و بازسازی ساختمان همراه‌سرای خیابان خردمند هزینه کرده و نوسازی را انجام داده اما همراه‌سراهای جدید با هزینه‌کرد خیرین ساخته شده و شهرداری نیز در زمینه‌هایی که می‌توانسته، مشارکت کرده است.

انتهای پیام/

۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 25551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =