عرضه املاک شهرداری در بورس به نفع شهر، مدیریت شهری و شفافیت در عملکرد شهرداری است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، عرضه دو فقره از املاک و مستغلات شهرداری تهران در بورس را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام هم به نفع شهر و هم به نفع شهرداری است.

ناصر امانی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه عرضه املاک و مستغلات شهرداری تهران در بورس اقدام بسیار خوبی بوده است، اظهار کرد: هرچند بنا به دلایلی این اقدام کمی با تاخیر انجام شد اما اتفاق خوبی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه عرضه املاک در بورس، شفافیت در عملکرد شهرداری را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: عرضه در بورس مشکلاتی را که در پی عرضه املاک به شکل غیرنقد و از طریق کارگزاران انجام می‌شد را برطرف می‌کند.

وی با اعلام اینکه این دو ملک که در بورس عرضه شده‌اند، مشکلی ندارد و اسناد آنها قطعی شده است، یادآور شد: یکی از مشکلات املاک شهرداری تهران، اسناد آنهاست. مشکل اسناد این دو ملکی که از طریق بورس عرضه شدند، برطرف شده و اگر کسی از این طریق، املاک را خریداری کند دیگر مشکلی ندارد و به راحتی می تواند سند را به نام خود ثبت و یا به  به دیگران منتقل کند.

امانی با تأکید بر اینکه عرضه املاک در بورس محاسن زیادی دارد، تصریح کرد: هرچند عرضه هنوز به شکل انبوه نیست اما شروع خوبی است و امیدواریم توسعه پیدا کند و از این پس املاک شهرداری از طریق بورس عرضه شود.

وی به زمینه‌های متعدد شهرداری تهران برای عرضه در بورس اشاره کرد و افزود: شهرداری می‌تواند اموال منقول و غیرمنقول خود را از این طریق به فروش برساند. اموال شهرداری قابلیت عرضه در بازار بورس را دارد البته شاید نوع آن با املاک متفاوت باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عمده مواردی که شهرداری برای عرضه در بورس روی آن حساب کرده، املاک اعم از اعیان و عرصه است که هر دو قابل عرضه هستند، گفت: علت اینکه عرضه املاک شهرداری در بورس، مدت زمان زیادی به طول انجامید، مشکلاتی بود که املاک با آن روبه‌رو بودند. اگر مشکلات دیگر املاک نیز برطرف شود، می‌توان به راحتی آن را در بازار بورس عرضه کرد. در مجموع می‌توان گفت این اقدام هم به نفع شهر و هم به نفع شهرداری است.

انتهای پیام/

۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 25554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =