اجرای طرح ریحان‌شهر و قهرمان‌شهر برای شناسایی بانوان توانمند پایتخت

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سلسله نشست‌های خود با بانوان فعال، کارآفرین و نخبه مناطق شهرداری در منطقه ۱۶ حضور یافت.

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی در جمع بانوان فعال، کارآفرین و نخبه منطقه ۱۶ شهر تهران گفت: امروزه رویکرد شهرداری تهران از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی تغییر یافته و موضوعات اجتماعی برای مسئولان در سطوح ملی و شهری بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در این دوره مدیریت شهری پیگیری شد، ارائه خدمات بیشتر به افراد دارای معلولیت بود، اظهار کرد: جهت مناسب سازی بوستان‌ها و معابر و همچنین ارائه خدمات حمل‌ونقل به این قشر بودجه قابل توجهی اختصاص داده شد.

وی در خصوص اینکه محلات مختلف در مناطق مشکلات متنوع و متفاوتی دارند و با یک راهکار ‌و رویکرد ثابت نمی‌توان در هر محله اقدامات مشابهی انجام داد، تصریح کرد: در همین راستا نیازمند همکاری و همراهی شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها جهت شناسایی چالش‌ها و ارائه راه حل هستیم.

نجفی همچنین در خصوص شناسایی و کشف استعدادها در مناطق گفت: جهت شناسایی استعداد بانوان طرح هایی مانند ریحان شهر و قهرمان شهر راه‌اندازی شده است که پس از شناسایی بانوان توانمند نسبت به آموزش آنان نیز اقدام خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در مورد علت بزه و آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف عنوان کرد: یکی از مواردی که موجب گسترش ‌شیوع بزه می‌شود عدم اشتغال و بیکاری است که در صورتی که شرایط برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی فراهم شود، تا حدودی این معضلات کاهش خواهد یافت، چرا که بسیاری از افراد به واسطه بیکاری به بزه تمایل پیدا می‌کنند که سعی شده در این دوره از مدیریت شهری به کارآفرینی اجتماعی توجه ویژه ای شود.

انتهای پیام/

۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 25560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =