اجرای برنامه‌های آموزشی و فراغتی برای شهروندان منطقه ۱۵

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ گفت: بیش از ۱۱ عنوان برنامه آموزشی و تفریحی در حوزه مدارس و ۴ عنوان برنامه در حوزه اماکن شهری با هدف غنی سازی اوقات فراغت شهروندان از ابتدای فصل تابستان آغاز و در مدارس سطح منطقه و در بخش آموزش های شهروندی در حال اجراست.

 به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵؛ محمد حسن رجبی گفت:  طرح اوقات فراغت شامل برنامه های آموزشی و تفریحی با هدف افزایش نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، بالا بردن سطح آگاهی شهروندان خصوصا دانش آموزان در مسائل ترافیکی، حقوق و تکلیف شهروندی، زیست محیطی و ایمنی و مدیریت بحران ...، ارائه آموزش های هدفمند در راستای تغییر و ارتقای سبک زندگی شهروندان تهرانی و ارتقای سطح فرهنگ آپارتمان نشینی با محوریت آموزش های شهروندی، احترام به حریم خصوصی و مشارکت و همسایگی با همکاری آموزش و پرورش منطقه در سطح مدارس، خانه های کودک، سرای محلات و سطح منطقه در حال برگزاری است.

به گفته او؛   این طرح در ۹ مدرسه شامل ۷ مدرسه پایگاه تابستانه اوقات فراغت و ۲ مدرسه اتحادیه دانش آموزی دخترانه و پسرانه  مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم، سرای محلات، مساجد، کانون های دانش آموزی و ... تا پایان تابستان برپا است.

رجبی در ادامه به تشریح عنوان برنامه های آموزشی و فراغتی اشاره کرد و گفت: برنامه «تئاتر شهر» شامل برگزاری نمایش در ۸موضوع مختلف نظیرآداب شهروندی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و ... در ۹ مدرسه پایگاه اوقات فراغت منطقه انجام شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه اضافه کرد:  برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی، برپایی اردوهای دانش آموزی با عنوان یخ در بهشت و اعزام دانش آموزان به اردوهای مذهبی، فرهنگی، علمی، آموزشی و ...، برگزاری لیگ های ورزشی در مدارس متوسطه، برپایی کارگاه آموزشی با عنوان شهروند متعالی، اجرای مسابقه عکاسی با عنوان قاب داغ تابستان، تشکیل هیئت های مذهبی دانش آموزی ویژه ماه محرم با عنوان «مکتب حسین»،   توزیع اقلام سلامت محور در مدارس پایگاه اوقات فراغت، برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان "با هم بخوانیم"، برگزاری همایش بزرگ آموزشی و  برگزاری گذر کودکی از سایر برنامه های اوقات فراغت است.

انتهای پیام

۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 25581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =