تقویت گروه‌های دوام نقش بسزایی در مدیریت بحران دارد

شهردار منطقه ۷ در جلسه معارفه رئیس مدیریت بحران منطقه گفت: پیشگیری نقش بسزایی در وقوع حادثه و مدیریت بحران دارد از همین رو تقویت گروه های دوام یکی از مهمترین سرفصل هایی است که باید در راس اقدامات قرار بگیرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصراله آبادیان با تاکید بر اهمیت انجام اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از وقوع بحران، گفت: تمامی سازمان ها و نهادها باید سهم خود را در مسائل مدیریت بحران رعایت و در دستور کار قرار دهند تا با یک کار جمعی بتوان در زمان وقوع حادثه اتفاقات را در شهر مدیریت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: منطقه ۷ از حیث کالبدی منطقه ای است که نسبت نوسازی و پارسل ها متناسب با دیگر مناطق توسعه یافته شهر تهران نیست. یکی از مشکلات موجود در این منطقه طرح تفضیلی بوده است که کارآیی لازم را برای ترغیب و تشویق شهروندان به نوسازی نداشته است.

شهردار منطقه ۷ یادآور شد: در قسمت غرب منطقه در بعضی نقاط به دلیل وجود طرح تفصیلی بعضی از ملک ها فریز شده و متاسفانه نوسازی لازم در آنها انجام نشده است. بنابراین باید اسناد بالادستمان را در طرح تغییر بدهیم تا بتوانیم به کمک مردم نوسازی در این منطقه را ارتقاء بدهیم.

وی عنوان کرد: منطقه ۷ در موقعیتی قرار گرفته که در بالادستمان حجم قابل توجهی از روان آب ها شکل می گیرد و از آنجا که منطقه نقطه اتصال شمال به جنوب شهر تهران قرار دارد بنابراین باید در بالا دست براساس سندی که در شرکت خاکریزان تهیه شده و ملاک عمل اجرا است در مرحله ابتدا طرح نگهداشت و در مرحله بعد بازنگری در بعضی از کانال و مسیل ها در دستور کار قرار دهیم.

آبادیان تصریح کرد: بخشی از شریان های اصلی شهر تهران از منطقه۷ عبور می کند که در زمان بحران نقش بسیار حیاتی و موثر خواهند داشت از همین رو باید از لحاظ سخت افزار کمبودها را جبران و تجهیزات لازم را برای مواقع بحرانی به صورت عادلانه توزیع کنیم.

وی با اشاره به نقش بی بدلیل گروه های دوام در بحث پیشگیری از وقوع بحران، افزود: یکی از اصلی ترین مباحثی که می تواند شهر را در زمان اولیه بحران یاری رساند گروه های مردمی و دوام است از همین رو بخش زیادی از بودجه باید صرف آموزش و تقویت این گروه ها شود. در زمان بروز حادثه ثانیه ها پر اهمیت است و اولین افرادی که در زمان بروز حادثه در صحنه حضور می یابند مردم هستند بنابراین آموزش شهروندان یکی از اصلی ترین مواردی است که باید مدنظر قرار بگیرد.

انتهای پیام 

۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 25591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =