جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار شهر، در خصوص توسعه دوچرخهسواری با دیدگاه توسعه ورزش و همچنین مدیریت ترافیک اظهار کرد: دیدگاه ما نسبت به دوچرخه تنها ورزش نیست و استفاده از این وسیله برای کنترل ترافیک مورد اهمیت است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر رعایت الزامات در ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری پایتخت خاطرنشان کرد: باید مبدا و مقصد مسیرهای دوچرخهسواری به درستی تعریف شود و در نقاط مناسب ایجاد شود.
وی با بیان اینکه ترافیک شهر نیز در ایجاد مسیرها باید مورد توجه قرار بگیرد، یادآور شد: شیب و امکانات ایزوله کردن نیز در تعریف مسیرهای جدید مورد اهمیت است.
تشکری هاشمی در خصوص عدم استقبال کافی شهروندان از دوچرخه برای تردد در شهر تصریح کرد: ایجاد جذابیت برای شهروندان جهت استفاده از دوچرخه موضوع مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و این جذابیت ایجاد شود تا مردم به این موضوع پی ببرند که دوچرخه میتواند وسیله مناسبی برای آنها باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در گذشته نیز این موضوع را مطرح کرده بود که ما باید مدل توسعه دوچرخه در تهران را مورد بازنگری قرار دهیم و در سیاست ایجاد خطوط دوچرخهسواری تجدیدنظری شود و بعد از آن مشخص خواهد شد که ما در چه نوع معابر و با چه ویژگیهایی میتوانیم خطوط دوچرخهسواری داشته باشیم.
تشکری هاشمی معتقد است که این مُد باید وارد عرصه حملونقل شهری شود، البته تغییر عادات مردم کاری نیست که به سادگی انجام شود، چرا که به هر شکل سالهاست دوچرخه از چرخه حمل و نقل شهری تهران حذف شده و برگشت این باور و این فرهنگ زمانبر خواهد بود و باید استمرار بیشتری داشته باشد و پیگیری جدی شود که این فرهنگ به شهر بازگردد.
انتهای پیام/
نظر شما