دستورالعمل طراحی و ساخت مراکز نگهداری معتادین متجاهر تدوین شود

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: دستورالعمل طراحی و ساخت مراکز نگهداری معتادین متجاهر تدوین شود.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا شمس‌احسان عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از مرکز در حال ساخت نگهداری معتادین متجاهر جاجرود اظهار کرد: این مرکز به دلیل فاصله داشتن از بافت مسکونی شهر و نیز از نظر مساحت وضعیت مناسبی دارد اما متأسفانه از نظر تأمین آب شرب دچار مشکل است و انتظار می‌رود شهرداری تهران در اسرع وقت، مذاکرات فرابخشی را در این خصوص انجام داده و روش و محل تأمین آب مجموعه را تعیین تکلیف کند.

شمس‌احسان در این بازدید تاکید کرد: باید ملاحظات مربوط به طراحی و ساخت این مراکز بصورت دستورالعمل تدوین و مصوب شود تا این مراکز طبق استاندارد ساخته شود.

در ادامه این بازید شمس‌احسان از مرکز یاور شهر پنج ویژه نگهداری بانوان بازدید کرد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه زنان معتاد متجاهر پس از جمع‌آوری و غربالگری در این مرکز نگهداری می‌شوند، گفت: در این مرکز زنانی که شاکی خصوصی خانوادگی دارند نیز نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه زنان معتاد متجاهر پس از جمع‌آوری، غربالگری  می‌شوند، خاطرنشان کرد:  زنان باردار و دارای زخم باز و عفونی به سامانسراها و بیماران روانی توسط پزشک مجموعه مستقیماً به بیمارستان روانی ارجاع داده می‌شوند.

شمس‌احسان افزود: در مراکز یاور شهر خدمات پزشکی، روانشناسی، مددیاری و ... به مددجویان ارائه می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید طرح و الگویی مشخص برای درمان مددجویان در نظر گرفته شود، گفت: انتظار می‌رود شهرداری تهران دستورالعمل درمان و توانمندسازی این افراد را طی بازه زمانی و چرخه درمان مشخص تهیه کند و مددجویان بر اساس آن دوره درمان خود را گذرانده و به زندگی سالم در آغوش خانواده و جامعه بازگردند.

انتهای پیام/

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 25644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =