برگزاری کارگاه «سفر در زمان کیهانی» در گنبد مینا

کارگاه یک روزه «سفر در زمان کیهانی» در مرکز علم گنبد مینا با مشارکت باغ کتاب در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد.

به گزارش شهر، کارگاه یک روزه «سفر در زمان کیهانی» جمعه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ با حضور جمعی از علاقمند به علم نجوم طبق اعلام قبلی با حضور نرگس فتحعلیان، مدرس دانشگاه، نویسنده و مترجم کتاب‌های علمی دانشگاهی در سه بخش علمی از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۴:۳۰ برگزار و در این کارگاه تابستانه بحث مسیر زمان بررسی شد. همچنین تلاش شد در کارگاه «سفر در زمان کیهانی» به سوالاتی از این دست که مسیر زمان یک طرفه است یعنی چی؟ و جهت‌مندی زمان چیست؟ پاسخ داده شود.

آشنایی با مفاهیمی از جمله «عدم تقارن ترمودینامیکی زمان» و فرضیه گذشته در مورد شرط مرزی اولیه برای کیهان و انواع پیکان‌های زمان اعم از روانشناختی، ترمودینامیکی، کیهان شناختی، تابشی و کوانتومی با در نظر گرفتن نظریه‌های چند جهانی در فیزیک معاصر و بسیاری از نظریه‌های مرتبط با آن همچون نظریه تورم، نظریه ریسمان، مکانیک کوانتوم و حتی ابعاد چند جهانی ریاضیاتی و… از دیگر مواردی بود که به آنها پرداخته شد.

گفتنی است؛ آسمان‌نمای «گنبد مینا» و «باغ کتاب» در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد کارگاه‌های آموزشی «کیهان شناسی برای همه» را در قالب کارگاه‌های متعدد در ۵ هفته برگزار می‌کند که علاوه بر «خورشید شناسی» که در ۲۸ مرداد ماه و «جهان موازی» در ۴ شهریور ماه و «سفر در زمان کیهانی» ۱۱ شهریور برگزار شد؛ «داستان گالیله و اختراع تلسکوپ» ۱۸ شهریور و «هوش فرازمینی» ۲۵ شهریور را برگزار خواهد کرد.

علاقمندان برای شرکت در این گارگاه‌ها می‌توانند در روزهای اعلام شده به آدرس میدان ونک، بزرگراه حقانی، بوستان آب و آتش، گنبد مینا مراجعه کنند و برای ثبت نام در این کارگاه‌ها نیز می‌توانند به آدرس event.bagheketab.com مراجعه کنند.

انتهای پیام 

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 25671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =