تاکید شهردار تهران بر رفع نواقص مترو/ پله‌برقی‌ها در همه ایستگاه‌ها فعال هستند/ تلاش برای راه‌اندازی بخش میانی خط ۶ تا پایان سال جاری

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه بیان کرد: تا زمانی‌که نواقص رفع نشوند، مترو به اندازه کافی راندمان نخواهد داشت که با تأکید و دستور شهردار تهران رفع این نواقص در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شهر، دوشنبه -۱۴ شهریور ۱۴۰۱- مسعود درستی در مراسم افتتاح همزمان ورودی‌های دوم ایستگاه‌های شهید رضایی و شهید اشرفی اصفهانی در خط ۶ مترو تهران بیان کرد: هر ایستگاه بنابر استانداردها باید حداقل دو ورودی داشته باشد. تکمیل ورودی دوم ایستگاه‌های باقی مانده در اولویت بود تا حداقل استانداردها مرتقع شود. امروز ورودی ایستگاه شهید رضایی در منطقه ۱۵ و ورودی ایستگاه شهید شهید اشرفی اصفهانی در منطقه ۵ مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه هفت خط موجود مترو باهم یک شبکه را تشکیل می‌دهند، گفت: تا زمانی‌که نواقص رفع نشوند، مترو به اندازه کافی راندمان نخواهد داشت. با تأکید و دستور شهردار تهران رفع این نواقص در دستور کار قرار گرفته است.

درستی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: تا زمانی‌که شبکه خطوط هفت‌گانه تکمیل نشود، راندمان پایین است. تلاش می‌شود که نواقص با حداکثر سرعت رفع شود تا استفاده بهینه‌ای از شبکه داشته باشیم.

وی درباره تکمیل خط ۶ توضیح داد: تلاش می‌شود که تا پایان امسال بخش میانی خط ۶ راه اندازی شود تا یکپارچگی تردد در بخش شمالی خط ۶ حفظ شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه درباره مترو پرند گفت: منابع مترو پرند از سمت وزارت کشور تأمین می‌شود و عملیات ایستگاه در مراحل پایانی قرار دارد. امیدواریم که تا پایان شهریور مشکلات از لحاظ تأمین منابع غیرنقد رفع شود تا در نیمه دوم به سمت تکمیل تجهیزات برویم. لازم به ذکر است که تا به امروز کار تعطیل نشده و تقریبا فعالیت‌های عمرانی رو به اتمام است.

درستی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه ابتدای مهر چه تعداد مسافر با مترو جابجا خواهند شد، گفت: روزانه بیشتر از دو میلیون نفر مسافر در مهر نخواهیم داشت اما شهرداری آمادگی جابجایی این تعداد مسافر را دارد.

وی با بیان اینکه پله برقی‌ها در همه ایستگاه‌ها کار می‌کنند، افزود: بسیاری از آسانسورهای خط ۶ و ۷ تأییدیه استاندارد را دریافت نکردند. توافق شده است که سازمان استاندارد از آسانسورها بازدید کند تا راه حلی پیدا کنیم و تعدادی از آسانسورها مشکل استانداردشان حل شود. در حال حاضر دو دستگاه آسانسور در ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی داریم اما امکان بهره برداری در کنار ۱۰۰ دستگاه آسانسور دیگر به علت عدم دریافت تاییدیه استاندارد وجود ندارد. 

به گزارش شهر، ورودی دوم ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی در خیابان پیامبر و نرسیده به خیابان اباذر، حدود یک‌سال و پنج ماه پس از افتتاح ورودی نخست آن در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. ورودی نخست ایستگاه شهید رضایی در مهر سال گذشته به بهره برداری رسید و حالا در کمتر از یک‌سال، ورودی دوم که در خیابان هفدهم شهریور قرار دارد، به روی مردم گشوده خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 25792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =