از عملکرد مثبت در تحقق اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ تا تعامل مدیریت شهری در راستای توسعه حمل و نقل

تعدادی از اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ارزیابی خود را در خصوص عملکرد یک ساله مدیریت شهری مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، با پایان نخستین سال فعالیت شهرداری تهران در دوره ششم مدیریت شهری به سراغ تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر تهران رفتیم تا ارزیابی آنها در خصوص عملکرد شهرداری را در طول این مدت جویا شویم.

فراهم‌شدن مقدمات توسعه مترو در دوره ششم

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با عملکرد شهرداری در طول یک سال اخیر، به خبرنگار شهر از تلاش‌های این نهاد در حوزه حمل و نقل، باغات و بافت فرسوده شهر سخن گفت و افزود: بیشترین تأکید ما در دوره ششم توسعه حمل و نقل بود؛ در جلسات اخیر با شهردار تهران خبرهای خوبی در این زمینه مطرح شد، اما انتظار داریم سریعتر انجام شود؛ فشار زیادی وارد کردیم که حمایت دولت را در توسعه مترو جذب کنیم و خوشبختانه مقدمات آن به خوبی فراهم شده و تا دو یا سه سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

از عملکرد مثبت شهرداری تهران در تحقق اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ تا تعامل شهرداری و شورا در راستای توسعه حمل و نقل

وی یادآور شد: ما اصرار داشتیم تلاش‌های شهرداری در چند نقطه اصلی متمرکز شود که حمل و نقل و مباحث فرهنگی و اجتماعی از جمله این مسائل بود که در حوزه اجتماعی بر اساس آنچه اعلام شده مراکز ساماندهی معتادان متجاهر، ظرفیت خالی برای پذیرش دارند.

چمران با تأکید بر پیگیری رفع مشکل آلودگی هوا که تا حدی با حمل و نقل هماهنگ است، خاطرنشان کرد: بخشی از این مشکل را باید با حفظ باغات رفع کرد که علاوه بر تعصب شورا در این موضوع، برای شهرداری نیز به طور جدی مورد اهمیت است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده که به تدریج افزایش یافته از مواردی است که توفیقاتی در آن به دست آمده اما هنوز توفیق چندانی را شاهد نیستیم، گفت: در این زمینه باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد، چرا که هم در راستای جان مردم بوده و هم برای شهر مهم است.

شنبه‌های امید و افتخار نشان‌دهنده فعال بودن شهرداری در یک سال اخیر است

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر با بیان اینکه شهرداری، نگاهی تحول گرا به شهر دارد و این نگاه از نظر ما بسیار مهم است، تأکید کرد: نگاه شهرداری سنتی نیست بلکه فرآیندی است و به دنبال این است که مبتنی بر اولویت‌ها حرکت کند.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری بحث اهمیت مسکن را مطرح کردند، اولین نهادی که پاسخ داد، شهرداری بود؛ به طوریکه در مناطقی که مردم شاهد فریز شدن مسکن بودند، عملیات ساخت پنج هزار واحد آغاز شد که اجرای این طرح، تحول و دگرگونی را به دنبال خواهد داشت.

از عملکرد مثبت شهرداری تهران در تحقق اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ تا تعامل شهرداری و شورا در راستای توسعه حمل و نقل

وی با بیان اینکه در این مدت در راستای بازگشایی بزرگراه یادگار امام(ره) برای تکمیل کریدور غرب به شرق اقدام شد، خاطرنشان کرد: تلاش شد مردم از زمین گیر شدن پروژه‌ای که سالها آنها را گرفتار کرده بود، آزاد شوند.

نایب رئیس شورای ششم همچنین تصریح کرد: اینکه شهرداری هنوز یک سال از فعالیتش به اتمام نرسیده، اعلام کرده که هر شنبه یک پروژه بزرگ را افتتاح می کند، نشان می‌دهد که شهرداری در این مدت پرکار و فعال بوده و هم اکنون محصول تلاش‌های خود را ارائه می‌دهد.

وی در ادامه یادآور شد: عملکرد شهرداری در این راستا بسیار قابل قبول بوده و تلاش می کنیم که این رشد، سازندگی، پیشرفت و شفافیت را بیش از پیش داشته باشیم.

باید به شهرداری فرصت یک ساله می‌دادیم

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار شهر با تأکید بر اینکه لازم بود که به مدیریت شهری فرصت یک ساله بدهیم، اظهار کرد: این فرصت یک ساله به شهرداری داده شد و در سال دوم نظارت بیشتر و مستمر و فرادستگاهی بر اساس تکالیف قانونی کمیسیون دنبال خواهد شد.

مهدی اقراریان افزود: سعی کردیم با تذاکرات خود با توجه به رسالت فردی خود، موارد را گوشزد کنیم؛ در همین راستا بنده ۳۵ تذکر به شهرداری تهران دادم و پاسخ‌ها داده شد که بخشی از آن قانع‌کننده و بخشی دیگر نیز قانع‌کننده نبوده که پیگیری‌های لازم را برای دریافت پاسخ انجام می‌دهیم.

از عملکرد مثبت شهرداری تهران در تحقق اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ تا تعامل شهرداری و شورا در راستای توسعه حمل و نقل

وی با اشاره به پرونده های حقوقی باقی مانده از ۳۰ سال گذشته در شهرداری تهران و تلاش برای حل مشکل این پرونده ها اظهار کرد: پیش از این نیز شهردار تهران دستورالعملی را در همین زمینه ابلاغ کرده و امیدواریم گامی که با پیشنهاد کمیسیون برای حل و فصل پرونده‌های حقوقی، برداشته شد موثر و نتیجه‌بخش واقع شود.

اقراریان شاخص ترین اتفاق مدیریت شهری در حوزه نظارت و حقوقی را دیدار شهردار و اعضای شورا با رئیس قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: این نشست از دهه ۸۰ به بعد برگزار نشده بود و پیامدهای آن مهمتر از برگزاری نشست بود.

در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تهران چه گذشت؟

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز در گفت و گو با خبرنگار شهر، ضمن بررسی عملکرد شهرداری در ابعاد مختلف اظهار کرد: برنامه ریزی و پیگیری برای توسعه فضای سبز صورت گرفت و خوشبختانه در راستای کمربند سبز شهر تهران اقدامات خوبی انجام شد و تملک تعدادی باغ صورت گرفت.

وی اضافه کرد: عملکرد سازمان زیباسازی نیز که در حوزه این کمیسیون فعالیت می‌کند، مثبت بوده است و این سازمان تلاش کرده که فضاسازی شهر را انجام دهد، البته در این زمینه به هویت بخشی ایرانی- اسلامی میادین سطح شهر تهران تأکید کرده‌ایم.

پیرهادی با بیان اینکه در حوزه زیباسازی، یکی از اقدامات جدید نوسازی و تعمیر آسانسورها و پله‌های برقی بود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پله‌های برقی به مدار بازگشته‌اند و وضعیت آسانسورها نیز در حال پیگیری است.

از عملکرد مثبت شهرداری تهران در تحقق اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ تا تعامل شهرداری و شورا در راستای توسعه حمل و نقل

وی با تأکید بر لزوم بهبود وضعیت سازمان بهشت حضرت زهرا(س) گفت: جامعه به سمت سالمندی می رود و باید توسعه بهشت حضرت زهرا(س) انجام شود. این سازمان باید لایحه‌ای در راستای توسعه سالن عروجیان که مردم در آنجا برای تحویل اموات معطل می‌مانند، ارائه دهد؛ انتظار ما این است که وضعیت بهتری در نگهداشت بهشت حضرت زهرا(س) ایجاد شود.

پیرهادی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش شهرداری همچنان حقوق کارکنان آتش‌نشان کم است. یکی از مشکلات کارکنان آتش‌نشانی، حقوق آنهاست که باید مورد توجه قرار بگیرد تا دغدغه آنها تا حدودی مرتفع شود.

وی با بیان اینکه در خصوص سلامت مردم وارد عمل شده‌ایم، یادآور شد: درخصوص وضعیت سلامتی و رضایتمندی پرسنل شهر سالم باید تلاش بیشتر و اقدامات جدی صورت پذیرد.

ارتباط و تعامل نزدیک شهرداری و شورا در راستای توسعه حمل و نقل

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در گفت و گو خبرنگار شهر از برگزاری جلسات مشورتی با مدیران شهرداری برای تدوین طرح‌ها و لوایح در طول یک سال اخیر خبر داد و افزود: نظرات مدیران شهرداری در این جلسات اخذ شد و متقابلا شهرداری نیز از نظرات شورا برای تدوین لوایح بهره گرفت و تلاش کردیم ارتباط تنگاتنگی بین شهرداری و شورا شکل بگیرد.

از عملکرد مثبت شهرداری تهران در تحقق اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ تا تعامل شهرداری و شورا در راستای توسعه حمل و نقل

وی با تأکید بر اینکه جدیت را در مدیران سخت‌کوش، جدی و کاربلد شهرداری در حوزه عمران و حمل و نقل مشاهده می‌کنم، گفت: خوشبختانه ارتباط و تعامل نزدیکی بین کمیسیون و معاونت‌های مختلف شهرداری به ویژه معاونت فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک وجود دارد. اعتقاد ما این است که برای رفع مشکلات مردم این تعامل شکل بگیرد و به این معنا نیست که هر چه مطرح می‌شود، پذیرفته شود بلکه برای انجام هر اقدامی باید به اقناع برسیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بنای ما بر این بوده که بدنه شهرداری و شورا به هم نزدیک باشد، تأکید کرد: ما در خصوص ایرادات سعی می‌کنیم مسائل را در ابتدا با شهرداری مطرح کنیم و در صورت رفع آن، نیازی نمی‌بینیم در شورا و برای افکار عمومی مطرح کنیم اما در خصوص پروژه‌های اولویت‌دار، ایرادات را با صراحت و صداقت مطرح کردیم.

عملکرد مثبت شهرداری تهران در تحقق اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عملکرد شهرداری تهران در تحقق بودجه سال ۱۴۰۰ به خبرنگار شهر گفت: شهرداری در تحقق اصلاحیه به خوبی عمل کرد و بیش از ۹۳ درصد بودجه محقق شد.

از عملکرد مثبت شهرداری تهران در تحقق اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ تا تعامل شهرداری و شورا در راستای توسعه حمل و نقل

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌هایی که انجام دادیم، مشاهده کردیم که گزارشات حسابرسی ۹۴ و ۹۵ جمع‌بندی نشده و گزارشات سال‌های ۹۶ تا ۹۹ نیز در صحن شورا ارائه نشده است؛ یکی از وظایف ما نظارت بر این موضوع است، لذا کارشناسان بسیار زبده شهرداری به کار گرفته شدند و با کمک کمیته بودجه، جلساتی با انجمن حسابداران و حسابرسان برگزاری شد.

گسترش پروژه‌های کوچک مقیاس تهران در یک سال اخیر

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص عملکرد یک ساله شهرداری به خبرنگار شهر، گفت: تلاش شهرداری در این ایام مثبت بوده و مقدمات کار در این یک سال به خوبی فراهم شده است؛ پروژه های کوچک مقیاس گسترش داشته و نظارت خوب عمرانی انجام شده تا در زمان خود به اتمام برسد و تأکید کردیم که روز شمار در این طرح ها نصب شود تا در جریان اتمام آنها باشیم.

سید محمد آقامیری افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اقدامات انجام شده، امسال ۲۱ تقاطع غیرهم سطح کامل می‌شود که سه طرح آن به بهره برداری رسیده است.

از عملکرد مثبت شهرداری تهران در تحقق اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ تا تعامل شهرداری و شورا در راستای توسعه حمل و نقل

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته در بخش پروژه‌های عمرانی و شهری، اولویت بر پروژه‌هایی بود که سالها تعطیل بوده‌اند، یادآور شد: مردم چشم انتظار بودند که طرح هایی که سالها آنها را گرفتار کرده بود، به سرانجام برسد و اقدامات عمرانی آن مجددا آغاز شود. تقریبا تمام طرح‌های نیمه تمام و غیرفعال به فعالیت بازگشتند و برخی در محله نهایی قرار دارند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: سعی می کنیم پیشرفت فیزیکی طرح های بزرگ را به بیش از ۹۰ درصد برسانیم. همچنین به دنبال ابرپروژه‌هایی هستیم که به عنوان طرح های ماندگار و اثرگذار به ویژه در حوزه حمل و نقل در یک یا دو سال آینده آغاز شود و مدیریت های آینده آن را به ثمر برسانند.

انتهای پیام/

۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 25802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =