لزوم استفاده از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی در احصاء مشکلات شهری

نشست «هم‌اندیشی بانوان نخبه فرهنگی، ورزشی، کارآفرین منطقه ۱۴ » با حضور فاطمه قاسمی پور نماینده مجلس شورای اسلامی، سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران، محمد امین سالاری پور شهردار و جمعی از بانوان، بسیجی، ورزشکار، فعال و نخبه منطقه برگزارشد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴،  در نشست هم اندیشی بانوان، ضمن  طرح نقطه نظرات و پیشنهادات  بانوان نخبه دارالمومنین تهران در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و بیان اقدامات انجام شده خود در حوزه کارآفرینی و توانمندسازی زنان  بر  اهمیت  و پیگیری حمایت از زنان نخبه و فعالیت‌های آنان تاکید شد.
فاطمه قاسمی پور نماینده زنان در مجلس شورای اسلامی 
با مثبت برشمردن همبستگی اجتماعی  بالا در این منطقه  و وجود مدیر ارشد جهادی و فعالیت های عملکردی مثبت شهرداری منطقه برای اجرای برنامه ها و فعالیت های مورد رضایت و نیاز شهروندان، برگزاری این هم اندیشی را آغاز ارتباط برای حل مسائل شهر و تسهیل در اجرای امور مرتبط با نیازهای و مطالبات شهروندان دانست.

وی با بیان اینکه ارتباط نخبگان و فعالان اجتماعی و فرهنگی  با مدیران شهری و مسئولان نقش مهمی در حل مسائل کشور در همه زمینه ها دارد، از تلاش برای پیگیری مسائل شهری، چالش های بانوان فعال و نخبه، نیازهای افراد داری معلولیت، توجه به مقوله کارافرینان، ساماندهی نیروهای انسانی و فراهم شدن  بستری مناسب برای گسترش فعالیت های مورد مطالبه بانوان  در مجلس خبرداد.
سوده نجفی عضو شورای شهر تهران نیز وجود بانوان نخبه و متدین و فعال را برکت هر منطقه و  کشور برشمرد و بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان در مباحث مدیریت شهری، سیاستگذاری ها و تسریع مشکلات شهری تاکید کرد.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ نیز با اشاره به فعالیت بیش از ۲۱۰۰ هیئت مذهبی و هزاران محفل قرانی و وجود خانواده ها بویژه مادران و بانوان متدین و انقلابی در منطقه گفت: هویت دارالمومنین تهران با همین  ارزش‌های معنوی شکل گرفته  است.

وی با اشاره به  وجود مادران توانمند  این گوشه از پایتخت درتربیت و پرورش نخبگان و چهره های مذهبی و فرهیخته، خدمت به مردم شهید پرور و صبور منطقه را افتخاری بزرگ برای مدیریت شهری دانست.

سالاری پور از تلاش شهرداری برای ایجاد زیرساخت های مناسب برای استفاده همه شهروندان و اقشار خاص منطقه همچنین استفاده از ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی برای شناسایی و احصاء مشکلات شهری و بسط فعالیت های آموزشی، پرورشی با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان در دارالمومنین تهران خبرداد.

انتهای پیام 

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 25812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =