کنترل آفات درختان منطقه ۱۷ با استفاده از فرمولاسیون‌های گیاهی

پرسنل و پژوهشگران آزمایشگاه گیاه پزشکی شهرداری منطقه ۱۷ با ارتباطات علمی اخیر در یک سال گذشته موفق شده اند با تیم دانش بنیان که در تولیدات فرمولاسیون های گیاهی تبحر دارند نسبت به جایگزینی سموم شیمیایی اقدام کنند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷،آزمایشگاه گیاه پزشکی اداره فضای سبز منطقه فعالیت های گسترده ای با شرکت های دانش بنیان دارد. از فعالیت های اخیر در نگهداشت سرانه فضای سبز می توان استفاده از ترکیبات جدید فرموله شده بر پایه اسانس و عصاره گیاهان طراحی شده و فرمولاسیون های جدید را نام برد که با علم روز تحت فناوری انکپسولاسیون تهیه شده اند.

استفاده از فرمولاسیون های گیاهی جدید تا کنون در مکان های پایلوت در چند سال اخیر مورد استفاده قرار می گرفته، این در حالی است که پرسنل و پژوهشگران آزمایشگاه گیاه پزشکی منطقه با ارتباطات علمی اخیر در یک سال گذشته موفق شده اند با تیم دانش بنیان که در تولیدات فرمولاسیون های گیاهی تبحر دارند نسبت به جایگزینی سموم شیمیایی اقدام کنند.

مقاومت سموم شیمیایی در کنترل آفات و بیماری در چندسال اخیر یکی از دغدغه های جدی بخش نگهداشت فضای سبز منطقه بوده است که در سال جاری توانسته اند بیماری سفیدک رز را در محدوده مزرعه خانواده با قارچ کش سبز( فرآورده فرموله شده از گیاهان)  کنترل کنند، همچنین آفت سنک در درختان بید و آفت پسیل در درختان زیتون در بوستان سلامت و آفت کنه در درختان سرو نقره ای بوستان گلسرخ با فرمولاسیون های گیاهی جدید زیر نظر پایش های مستقیم بخش آزمایشگاه گیاهپزشکی مهار شده است.

پرسنل متخصص در اداره فضای سبز با شعار «از طبیعت برای طبیعت» تلاش می کنند، استفاده از فرمولاسیون های گیاهی جدید در بازار را به پیمانکاران نگهداشت ابلاغ کنند، چراکه قیمت این فرمولاسیون ها نسبت به سموم شیمیایی مناسب تر است.همچنین کاربرد این فرمولاسیون ها سلامت جامعه شهری را تضمین می کند و به دلیل فرآیند انکپسولاسیون این ترکیبات در مقایسه با سموم شیمیایی اثر مقاومت به آفات و بیماری های گیاهی را ندارد.

انتهای پیام/

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 25830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =